Trasllat oficina de Serveis Socials i adequació de l'Alqueria de Pallardó - València
2015-00523 - Trasllat oficina de Serveis Socials i adequació de l'Alqueria de Pallardó
DETALLS DE LA PROPOSTA
Estat: Desestimada
Motiu: No ser un projecte d'inversió
Àrea: Bienestar Social
Descripció de la proposta. Què és el que proposes i com proposes fer-ho?
L’Alqueria de Pallardó, actualment ocupada per dependencies municipals, va ser restaurada amb l’objectiu de convertirla en un Centre Cívic per al barri. La nostra proposta és que aquestes oficines es traslladen a altre local propietat de l’Ajuntament al districte de Trànsits. L’Alquería de Pallardó recuperaria així l'ús per al qual va ser restaurada. L'adaptació de l’Alquería requeriria una inversió mínima, ja que conserva l'estructura que se li donà a la dècada dels 90 per a centre cívic. La seua situació en el barri és perfecta per a la comesa que es pretén i la seua ubicació dins d'un jardí ofereix una infinitat de possibilitats per a organitzar activitats de tot tipus per part d'associacions i col·lectius del barri. Campanar és un dels pocs barris que no compta, si més no, amb una Universitat Popular i no es poden programar activitats culturals o d'un altre tipus en cap espai públic accessible a tots els veïns del barri.
Quins objectius pretens aconseguir amb aquesta proposta?
La vida cultural i cívica d’un barri no pot desenvolupar-se sense unes instal·lacions mínimes on poder organitzar activitats de tot tipus. A més, Aquest centre en alguna de les seues dependències podría actuar com a domicili social de associacions cíviques del barri, compartint espais com a forma de generar sinèrgies que contribuirien a enriquir el teixit social del barri.Fomentar la participació en activitats col·lectives al barriGenerar activitats culturals i formatives per al barri
A quines persones crees que beneficiaria la teua proposta?
Tots els veïns i veïnes del barri
Com penses que la teua proposta contribueix a millorar la qualitat de vida en la ciutat?
La vida cultural del barri depén en gran mesura de la possibilitat d’organitzar activitats (exposicions, tallers, conferències, actuacions musicals, etc. ) que requereixen un local de public accés. La ubicació central de l’Alqueria, enclavada en un jardí, es perfecta per aquestes activitats. Per altra banda, la morfologia del centre, en dues altures sense ascensor, fa que les seues instal·lacions siguen parcialment inaccessibles. El trasllat a qualsevol altre local en planta baixa en el districte de Trànsits milloraria també l’atenció als ciutadans.
Antecedents: Indica si la proposta és de nova creació o per contra copia o modifica alguna existent
Nova creació
Localització
Districte: CAMPANAR
Barri: CAMPANAR
Codi: sweb742:8080: