Renovación tramos Jardín del Turia - València
Parcs i Jardins adjudica els projectes de renovació del tram Bofill i del Parc de Capçalera dels Jardins del Túria

• Parc de capçalera
16/04/2024
- Es contempla la transformació integral del tram X-XI de l'antic llit respectant el disseny de RicardoBofill
- L'Organisme Autònom de Parcs i Jardins destinarà 750.000 euros en inversions
L'Organisme Autònom de Parcs i Jardins escometrà la redacció dels projectes corresponents al tram Bofill dels jardins del Túria i del Parc de Capçalera. En el primer cas, l'empresa adjudicatària Auraval Enginyers s'encarregarà de la redacció del projecte i direcció de l'obra en el tram X i XI, conegut com a tram Bofill i és el comprés entre el Pont de les Flors-Alcaldessa Rita Barberá i el Pont de l'Àngel Custodi (al costat del Gulliver).
Amb una inversió de 348.625,44 euros es preveu una transformació integral mantenint el projecte original protegit pel Pla Especial de Protecció (PEP) de l'Eixample. A partir d'ací es preveu la renovació de l'empedrat, millora de jardineria, canvi de les fonts del Palau de la Música, sistema de canonades i el nou estany sota el Pont de l'Àngel Custodi. Les obres estan valorades entorn dels 8 milions d'euros.
Pel que fa al Parc de Capçalera, l'empresa adjudicatària del pla és Topiarq Studio i es contempla l'accessibilitat en els seus camins, la renovació dels sistemes de reg i il·luminació i de l'estany. La inversió per a la realització del projecte i direcció d'obra és de prop de 70.000 euros.
Estes inversions formen part del total de 750.000 euros d'inversió que l'OAM de Parcs i Jardins destinarà enguany a València. Els comptes de l'any 2023 han sigut presentades i aprovades en el matí d'este dimarts en una reunió del Consell Rector.
Notícies relacionades
-
València amplia la protecció antiincendis de la Devesa amb tres nous canons SIDEINFO

-
Parcs i Jardins inverteix vora 400.000 euros en la remodelació del jardí de la plaça del Llibertador Simón Bolívar

-
El consistori promou l'estalvi energètic i d'aigua en els col·legis

-
La Regidoria de Sanitat desplega drons contra les larves de mosquit a la Devesa del Saler

-
Emprenedoria convoca els premis “Sant Isidre Llaurador” per reconéixer el treball de llauradors, ramaders i pescadors

-
L'Ajuntament apel·la la ciutadania perquè els passejos amb les mascotes “no deixen taques”

-
El consistori invertix 3,2 milions en el dispositiu especial de neteja per a Falles

-
La Regidoria de Devesa-Albufera reforça la protecció del sistema dunar de la Devesa Sud


