Renovació xarxa distribució aigua potable València - València
La Junta de Govern aprova la renovació i millora de la xarxa de distribució d'aigua potable i baixa pressió per un import de 8,1 milions d'euros

• En total, es preveu substituir 10.522 metres de canonades i s'actuarà en diversos districtes de la ciutat
24/10/2025
- L'actuació està prevista en el Pla d'Inversions del Servici Municipal de Abastiment d'Aigua Potable de 2025, aprovat el mes d'abril passat
- Es tracta d'una inversió plurianual que preveu muntants entre els 574.000 euros d'enguany fins als 2,2 de pròximes anualitats
- El govern local encarregarà l'execució d'este projecte a la firma gestora de la distribució d'aigua a la ciutat, l'empresa mixta Emivasa
La Junta de Govern Local ha aprovat este divendres el projecte de Renovació i millora de la xarxa de distribució d'aigua potable i baixa pressió de la ciutat corresponent al període 2025-2028, que suposarà una inversió plurianual d'una mica més de 8 milions d'euros (8.122.487,33 €, IVA inclòs). El portaveu municipal, el regidor Juan Carlos Caballero, ha anunciat l'aprovació d'este projecte, que està previst en el Pla d'Inversions del Servici Municipal d’Abastiment d'Aigua Potable de 2025, aprovat pel Consell d'Administració d'Emivasa el mes de març passat. El termini total d'execució és de 40 mesos des de la firma de l'acta de replanteig.
En total, es preveu substituir 10.522 metres de canonades i s'actuarà en diversos districtes de la ciutat: Jesús, Patraix, l’Olivereta, els Poblats Marítims, els Poblats del Sud, els Poblats del Nord, Extramurs, Benicalap, la Saïdia, l’Eixample i Ciutat Vella.
Les inversions es duran endavant en les següents anualitats planificades: per a l'actual exercici 2025, es preveu un import de 574.973,73 euros; per a 2026, 2.057.000 euros; per als exercicis de 2027 i 2028 es reserven sengles partides cada any de 2.268.807,28 euros. I conclourà el projecte amb una partida de 636.247,22 euros en 2029 (totes les quantitats inclouen l'IVA).
El projecte de renovació de la xarxa està previst en el Pla d'Inversions del Servici Municipal d’Abastiment d'Aigua Potable de 2025, que contempla totes les actuacions de renovació de la xarxa, en coordinació amb les reurbanitzacions promogudes per la corporació. També s'inclouen renovacions de trams per obsolescència i noves canalitzacions per a la millora de la qualitat del servici. És el cas d'accions com la renovació de l'anell format pels carrers de Colón, de Xàtiva i de Guillem de Castro, o la nova canalització des de l'avinguda del Port per a donar un punt de subministrament alternatiu a la Marina de València.
La Junta de Govern encarregarà l'execució d'este projecte a la firma gestora de la distribució d'aigua a la ciutat, l'empresa mixta Emivasa, d'acord amb el plec de condicions que regix el servici. El termini d'execució de les obres serà de 40 mesos, a comptar des de la firma de l'acta de comprovació del replanteig encara que, atés que el subministrament de l'aigua és un servici prioritari, este termini quedarà supeditat a la coordinació amb l'explotació del servici.
Notícies relacionades
-
L’Ajuntament invertirà 1,8 milions d’euros en l’ampliació de la xarxa d’aigua potable en nou districtes de la ciutat

-
150 escolars participen en una jornada formativa i lúdica sobre el cicle de l’aigua

-
La font ornamental dels Hams recupera la lluentor després del procés de neteja integral de tots els elements

-
El consum d'aigua a València es manté estable durant les Falles amb una oscilació màxima d’entre un 2 i un 5%

-
L'Ajuntament repara i posa a punt la font de l'Alguer després de patir greus actes vandàlics

-
València presenta en el Fòrum d'Enginyeria de Portugal el Pla municipal d'Infraestructures Crítiques 2026-2031

-
Catalá reivindica el Pla Sud Metropolità en la Comissió Mixta de la Dana

-
L’Ajuntament finalitza la instal·lació de 23 noves fonts d’aigua refrigerada


