Reclamaciones - Admisión - València
RECLAMACIONS
Quines reclamacions tramita l'OMIDC?

S'admeten i tramiten les reclamacions:
Quan el reclamant és veí de València i l'establiment té la seua seu o sucursals dins del terme municipal. Quan el reclamant és veí de València i l'establiment està domiciliat fora. En este cas, es fa la mediació per correu, però si s'estima que ha d'intervindre una inspecció, l'OMIDC es remet la reclamació a l'organisme de consum que resulta competent per a posar-se en contacte amb l'establiment reclamat.
En les reclamacions sorgides com a conseqüència de servicis prestats en virtut d'un contracte de gestió de servicis públics, normalment es remet la reclamació a l'Administració competent.
No s'admeten ni es tramiten:
Les reclamacions relatives a conflictes entre particulars. Perquè una relació de consum s'establix sempre entre un empresari o professional i un consumidor final. La confusió més freqüent es produïx en les consultes i reclamacions sobre arrendament de vivenda, on no pot intervindre l'OMIDC.
Per responsabilitat patrimonial de les Administracions Públiques. Per a este tipus de reclamacions hi ha un procediment administratiu específic.