Fem servir cookies

Fem servir cookies i altres tecnologies de seguiment per a millorar la teua experiència de navegació al nostre lloc web, per a mostrar-te contingut personalitzat i anuncis interessants per a tu, per analitzar el nostre tràfic i entendre d’on venen els nostres visitants.

S'està cercant, espereu....

Estàs en: ACTUALITAT

LA REGIDORA LOURDES BERNAL DEFÉN EL TREBALL CONJUNT AMB ELS VEÏNS PER A PAL•LIAR EL SOROLL DELS AVIONS EN ELS BARRIS DEL SUD - València

LA REGIDORA LOURDES BERNAL DEFÉN EL TREBALL CONJUNT AMB ELS VEÏNS PER A PAL•LIAR EL SOROLL DELS AVIONS EN ELS BARRIS DEL SUD

Tornar

L’Ajuntament debat diferents mocions en el Ple

Com ja és tradicional any rere any, el ple ordinari corresponent al mes de juliol ha conclòs amb una breu intervenció de l’alcaldessa Rita Barberá en la que ha expressat a tots els membres del Corporació Municipal, als funcionaris, representants dels Mitjans de comunicació i públic habitual en l’Hemicicle,”els meus desitjos que puguen disfrutar del millor descans possible i vinguen de les seues vacacions amb les piles recarregades”

Prèviament a eixa intervenció, els vots dels regidors de l’Equip de Govern han permet rebutjar les tres últimes mocions presentades al ple, entre les que s’incloïa una de Pilar Soriano, del Grup Comprimís, en relació amb la contaminació acústica causada en alguns barris de València com Patraix, Favara, Sant Marcel•lí o Sant Isidre pels avions que prenen terra en l’aeroport de Manises.

L’inici del debat sobre este assumpte ha estat precedit per la intervenció de la ciutadana Mercedes Puchades, en representació de l’Associació de Veïns de Favara, qui hi ha reiterat les molèsties que el pas d’un excessiu nombre d’avions a molt baixa altura” causa en el seu barri. Ha denunciat no sols la contaminació acústica sinó també la mediambiental, i ha demanat el seu suport a l’Ajuntament de València per a pal•liar este problema,”ja que AENA no desitja tindre més interlocutors que els ajuntaments”, buscant rutes alternatives.”Cada un de vostés busque dins de si, en l’espai institucional que representa, la forma de poder ajudar-nos”

Quan Isabel Dolz, del Grup socialista, ha pres la paraula per a anunciar el vot favorable a esta moció de Compromís, la Delegada de Sanitat Lourdes Bernal li ha recordat com María Teresa Fernández de la Vega, sent Vicepresidenta del Govern d’Espanya, “va retirar a València” la protecció contra el soroll dels avions que sí que tenien altres grans ciutats. Bernal, d’altra banda, li ha retret a Pilar Soriano que la moció era “Antiga, desfasada, presentada amb huit anys de retard”, ha defés que l’Ajuntament sempre ha col•laborat amb els veïns en relació a este assumpte i s’ha referit a la roda de premsa que ahir mateix va oferir i en la que va donar compte de totes les iniciatives realitzades conjuntament davant d’AENA per a pal•liar el soroll generat pels avions en el sud de València.

BEQUES I CONCA DEL XÚQUER

Els altres dos assumptes que han ocupat el tram final de Ple Ordinari de juliol han sigut una moció dels regidors socialistes Joan Calabuig i Salvador Broseta en la que demanaven que l’Ajuntament dote una partida en els pròxims pressupostos “perquè els estudiants universitaris de la ciutat de València que no hagen aconseguit beca d’estudis del Ministeri ni de la Generalitat Valenciana, puguen obtindre del propi Ajuntament”

Abans de ser rebutjada en votació, el Delegat d’Educació Emilio del Toro ha sigut l’encarregat de respondre a Broseta, el qual ha parlat de l’augment de les taxes acadèmiques universitàries i la reducció del nombre de beques. Del Toro ha recordat les iniciatives municipals d’ajuda als estudiants universitaris valencians, com el Xec Univex, i ha assegurat que la moció quedava “fora de lloc”

Tampoc ha prosperat la proposta del Portaveu de Compromís, Joan Ribó, en relació al “Pla de Conca del Xúquer” i l’establiment d’un règim de cabals ecològics per als rius Túria i Xúquer. També sol•licitava que l’Ajuntament es pronunciara sobre la necessitat de detindre la sobreexplotació actual dels aqüífers de la Manxa Oriental i de garantir l’assignació d’aigua per a la ciutat de València.

En la seua resposta, la Delegada del cicle Integral de l’Aigua, María Angels Ramón-Llin, ha reiterat que el “abastiment d’aigua de la ciutat de valència està assegurat i no corre cap perill”. També ha defés la qualitat de l’aigua potable que consumixen els valencians i el treball que des de la seua delegació es du a terme en este sentit “des de fa set anys”. Ha afegit que les propostes de Ribó eren “antigues, arriben tard i ja estan arreplegades per la Confederació Hidrogràfica del Xúquer”. Ramón Lllin ha assegurat que ella és “una ferma defensora dels transvasaments” i s’ha compromés a seguir treballant pel benestar dels ciutadans.

CONVENI AMB EL VALÈNCIA C.F

En l’apartat d’interpel•lacions, Amadeu Sanchis, d’Esquerra Unida, ha formulat una sobre el Conveni urbanístic i de permuta subscrit amb el València CF.

Li ha respost Cristóbal Grau, Regidor d’Esports, qui ha argumentat que des del passat 3 de maig, “quan es va revisar tot el que es referix al Conveni”, no hi ha hagut res de nou, per a afegir que la quantitat que el València Club de Futbol haurà d’abonar per la permuta, a més de la parcel•la que es compromet a aportar, ascendix a 19.800.000 euros. “Ha de fer front a eixa obligació abans de poder elevar a escriptura pública l’acord”

L’AJUNTAMENT RECOLZA LA ZAL COM UN ESPAI QUE IMPULSA L’ACTIVITAT PORTUÀRIA

En el torn de mocions, el Regidor Delegat d’Urbanisme, Alfonso Novo, ha recordat que la ZAL (Zona d’Activitats Logístiques) del Port de València “és un espai imprescindible per al desenrotllament econòmic de la ciutat”, i ha assegurat “que l’obligació de l’Ajuntament és fomentar este espai que afavorix l’activitat del Port”.

Novo ha realitzat estes reflexions davant de la moció subscrita pel Portaveu del Grup EU, Amadeu Sanchis, perquè l’Ajuntament i la Generalitat Valenciana assumisquen responsabilitats per la pèrdua d’una zona d’horta de La Punta, on es va executar la mencionada ZAL.

Esta proposta ha sigut recolzada pel Grup Municipal Compromís, perquè –tal com ha assegurat el seu Portaveu, Joan Ribó,- “les expropiacions que es van dur a terme són un exemple del que mai cal tornar a fer”; mentres que el Regidor Socialista Vicent Sàrria, que ha qualificat el tema de “complex perquè s’ha prolongat en el temps”, ha manifestat “que el correcte és que l’Ajuntament demane responsabilitats a la Generalitat”.

Novo ha explicat que, al seu dia, l’Administració Autonòmica va redactar el projecte per a l’execució d’este espai “en una zona en què llavors hi havia solars llogats a magatzems, majoritàriament sense llicència, de contenidors, desballestaments de vehicles i de compra i venda de ferralla”.

Després d’emfatitzar, igual que l’Alcaldessa, que també ha intervingut respecte d’això, “la defensa que l’actual Equip de Govern ha realitzat de l’horta valenciana”, Novo ha manifestat que el projecte de la ZAL va ser iniciativa que l’Ajuntament va recolzar “perquè esta zona era una necessitat del Port que, al seu torn, és una infraestructura que genera riquesa i treball”.

El Regidor també ha aclarit que en el procés es va cometre un error de forma, ja que es va sol•licitar tard un informe de Costes. Si bé, ha aclarit i destacat, “este informe és favorable i ja està resolt el problema”.

D’altra banda, la Concelaja Delegada del Cicle Integral de l’Aigua, María Ángels Ramón-Llin, ha informat en l’Hemicicle que l’Ajuntament de València ha reivindicat les obres de drenatge Vera-Palmaret, “una infraestructura que la Corporació ja ha sol•licitat a la Generalitat Valenciana per tractar-se d’un equipament necessari per a la ciutat”. D’esta manera, ha contestat la Regidora Socialista Isabel Dolz que ha proposat l’execució d’eixes obres.

El 76% DELS DESPLAÇAMENTS DE LA CIUTAT ES REALITZEN DE FORMA SOSTENIBLE

En la sessió plenària el Regidor Delegat de Circulació i Transports, Alberto Mendoza, també ha recordat que l’Equip de Govern treballa per a millorar la mobilitat de València, “una ciutat en què el 76 % dels desplaçaments es realitzen de forma sostenible”.

“Estem fomentant la bicicleta amb èxit, com demostra el nombre d’usuaris de l’últim carril de la zona Nord de la ciutat”, ha assegurat Mendoza que ha aprofitat la seua intervenció Per a recordar que a la tardor l’Ajuntament realitzarà tres nous carril bici: En el Pont de Les Arts, en el del Real i en el de l’Ángel Custodi.

Alberto Mendoza ha explicat que l’Ajuntament treballa des de fa anys per a millorar la mobilitat en la ciutat, i ha al•ludit als 165 quilòmetres de carril bici existents en l’actualitat, i els quasi 27 milions de desplaçaments que es realitzen amb el servici públic de bicicleta impulsat per l’Equip de Govern.

Per tot això, el Ple ha rebutjat la moció presentada pels tres Grups Polítics de l’Oposició, “per a millorar la seguretat dels ciclistes i protegir als vianants amb mesures i propostes que reflectisquen l’acord de tots els representants públics”.