JGL conveni amb AVEGAL per a promoció drets LGTBI - València
València col·labora amb AVEGAL en la promoció dels drets LGTBI durant la festa de l'Orgull 2025-2026

• La finalitat d'esta col·laboració és fomentar el respecte i la diversitat
20/06/2025
- La Junta de Govern aprova destinar 20.000 euros a través d'un conveni per a la realització d'accions de visibilització i sensibilització
- En concret, es preveuen accions amb motiu del Dia Internacional de l'Orgull, així com activitats de promoció dels drets humans, la llibertat, la diversitat i la inclusió i de prevenció d'actituds LGTBI-fòbiques
La Junta de Govern Local (JGL) ha aprovat destinar 20.000 euros a l'Associació d'empreses i professionals per a lesbianes, gais, transsexuals i bisexuals de la Comunitat Valenciana (AVEGAL), a través d'un conveni, per a la promoció dels drets d'este col·lectiu en el marc de la festa de l'Orgull 2025.
Segons ha explicat el portaveu municipal, Juan Carlos Caballero, l'objectiu d'esta col·laboració “és el foment de la igualtat de tracte i no discriminació, així com la defensa dels drets fonamentals de les persones LGTBI, a través d'accions de visibilització i sensibilització”.
En este sentit, Caballero ha destacat que des de l'Ajuntament “es considera necessari el suport institucional per a visibilitzar al col·lectiu LGTBI i combatre els discursos d'odi, fomentar el respecte i la diversitat des de la cultura i la participació ciutadana i garantir els seus drets fonamentals, ja que les persones LGTBI continuen sent objecte de discriminació, violència i exclusió. Per això, este conveni representa una forma activa de protecció i reparació simbòlica davant estes vulneracions”.
A més, el portaveu ha recordat que diversos informes, com l'elaborat per la Federació Estatal LGTBI+ en 2025, “alerten de l'augment de la violència, la discriminació i l'assetjament cap a les persones LGTBI, que afecta especialment jóvens, trans i residents en entorns rurals”. Segons este informe, una de cada sis persones LGTBI ha patit agressions físiques o verbals en l'últim any, i el 42,5 % ha viscut situacions de LGTBI-fòbia.
Accions
En concret, el conveni contempla accions amb motiu del Dia Internacional de l'Orgull LGTBI, que se celebra cada 28 de juny. Així, l'entitat AVEGAL organitzarà activitats festives, culturals, educatives i de participació ciutadana que contribuïsquen a la promoció dels drets humans, la llibertat, la diversitat i la inclusió, i a la prevenció d'actituds LGTBI-fòbiques.
Estes actuacions podran incloure, entre altres, intervencions artístiques, actes commemoratius, campanyes de sensibilització, jornades formatives i espais de trobada oberts a la ciutadania, sempre des d'una perspectiva de drets i en coordinació amb els servicis municipals competents.
Per part seua, el consistori aportarà 10.000 euros anuals com a subvenció nominativa, que s'abonarà a principi de cada anualitat (2025 i 2026) amb un pagament anticipat del 75 % de l'anualitat que suposarà disposar de fons com a finançament necessari per a poder dur a terme les actuacions.
Entre els gastos que seran subvencionables es troben els costos de producció, organització i execució de les activitats emmarcades en el programa de l'Orgull LGTBI, així com el lloguer d'espais, escenaris, equips tècnics i logístics, els honoraris del personal artístic, ponents, formadors o altres persones contractades expressament per al desenrotllament de les accions i els materials de difusió com ara cartelleria, fullets, publicacions digitals, audiovisuals o marxandatge amb missatge inclusiu.
Notícies relacionades
-
Igualtat llança la campanya ‘Gest a gest. València concilia’ per a promoure la corresponsabilitat

-
Més de 4.600 persones han passat pels punts violeta municipals estes Falles

-
L’Ajuntament de València ampliarà l’horari dels punts violeta per cobrir els vesprejos fallers

-
L’Ajuntament convoca les subvencions per a associacions i entitats que promouen la igualtat de gènere

-
València premia les dones del món de la música en el 8M

-
L'Ajuntament aprova la convocatòria de subvencions en matèria d'igualtat

-
La música electrònica feta per dones arriba al Parc Central pel 8M

-
Visit València culmina a Berlín la promoció internacional dels Gay Games amb més de 7.500 inscrits de 67 països


