S'està cercant, espereu....

Estàs en: ACTUALITAT

Campanya contra els riscos del vaporeig a València - València

Campanya contra els riscos del vaporeig a València

Tornar

L'Ajuntament llança una campanya per a conscienciar la ciutadania sobre els riscos del vaporeig

• Cartell de la campanya

17/09/2025

  • La iniciativa, titulada “Darrere del vaporeig”, es dirigix especialment a la població jove i ha estat impulsada des del Servici d'Addiccions de la Regidoria de Servicis Socials
  • Els cigarrets electrònics contenen nicotina, substàncies químiques i aromes artificials que poden provocar addicció, irritació de les vies respiratòries i efectes negatius en el desenvolupament pulmonar i cardiovascular
  • La regidora de Servicis Socials, Marta Torrado, ha subratllat que encara que el vaporeig “es percep menys nociu que el tabac, cal saber que no és una alternativa segura”

L'Ajuntament ha posat en marxa una campanya d'informació i conscienciació sobre els riscos del vaporeig, que estarà activa fins a finals de mes, dirigida especialment a la població jove. El Servici d'Addiccions de la Regidoria de Servicis Socials ha impulsat esta iniciativa que consistix en una acció d'informació i sensibilització mitjançant missatges en el mobiliari urbà, distribuïts per tota la ciutat. Una vegada conclòs el termini d'informació en imatges en el mobiliari urbà, la campanya es difondrà també en format digital, a partir del 29 de setembre fins al 15 d'octubre.

Sota el lema “Darrere del vaporeig”, esta acció de divulgació busca conscienciar la ciutadania sobre els riscos que esta pràctica té per a la salut de les persones. Tal com ha explicat la regidora de Servicis Socials, Marta Torrado, “l'objectiu és acostar missatges clars a la població jove, i també a persones majors, per a previndre el consum d'este producte”.

Torrado ha destacat la importància d'esta campanya per a conscienciar la població: “El vaporeig no és una alternativa segura al tabac. Encara que es percep menys nociu, conté nicotina i altres substàncies que poden generar addicció i afectar greument la salut, especialment en jóvens”. “Per això –ha afegit- des de l'Ajuntament de València volem informar la ciutadania sobre estos riscos”.

El vaporeig, encara que sovint es percep com a una alternativa al tabac tradicional menys perjudicial, no està exempt de riscos per a la salut. Els cigarrets electrònics contenen nicotina, substàncies químiques i aromes artificials que poden provocar addicció, irritació de les vies respiratòries i efectes negatius en el desenvolupament pulmonar i cardiovascular, especialment en jóvens.

A més, alguns components dels líquids de vaporeig poden generar compostos tòxics en calfar-se, la qual cosa augmenta els riscos a llarg termini. Per això, a més d'informar sobre estos perills associats al consum de cigarrets electrònics i desmentir la falsa percepció d'innocuïtat que, sovint, acompanya a estos productes, es pretén també promoure hàbits saludables entre la població.

“Amb esta acció –ha conclòs la regidora Marta Torrado- l'Ajuntament reforça el compromís amb la prevenció d'addiccions i la promoció d'hàbits de vida saludables, mitjançant l'emissió de missatges clars i accessibles a la ciutadania en els espais públics de la ciutat”.

Recursos multimèdia

Marta Torrado