Ajudes certificació idiomes València - València
La Regidoria d'Ocupació reforça les ajudes per a la certificació d'idiomes amb una dotació de fins 135.000 euros en 2025

• Els idiomes inclosos són: valencià, anglés, francés, italià, alemany, portugués i xinés
19/09/2025
- El programa multiplica les sol·licituds i es consolida com una de les activitats més demandades per la ciutadania
- José Gosálbez: “L'èxit d'estes ajudes es reflectix en les xifres: cada any més valencians confien en este programa”
- El regidor d'Ocupació i Emprenedoria assegura que “invertir en formació és invertir en futur i en ocupació”
La Junta de Govern Local ha aprovat les bases i la convocatòria de les Ajudes per al pagament de taxes de certificacions en idiomes: valencià, anglés, francés, italià, alemany, portugués i xinés per a l'exercici 2025, amb una dotació inicial de 90.000 euros, ampliable fins a 135.000 euros, atesa l'elevada demanda.
El regidor d'Ocupació, José Gosálbez, ha explicat que “certificar un idioma és una eina decisiva per a accedir al mercat laboral. Des de la regidoria d'Ocupació sabem com d'important és el coneixement dels idiomes per a la inserció laboral i el reciclatge professional, i per això hem augmentat la dotació econòmica de les ajudes en el pagament de les taxes”.
Tal com ha subratllat el regidor, la dotació econòmica ha augmentat, en passar de 23.000 euros en 2022 als 135.000 euros de 2025, “i consolidant este programa com una de les iniciatives de suport a l'ocupabilitat amb major èxit”, ha destacat. L'edil ha detallat l'augment de persones inscrites per a este curs, que ha passat de 267 sol·licituds en 2022 a 814 en 2025, “la qual cosa demostra l'enorme necessitat i, en conseqüència, la gran acceptació que tenen estos cursos”, ha subratllat.
Les ajudes subvencionen les taxes abonades per a presentar-se a proves oficials de certificació d'idiomes, així com l'expedició dels títols pertinents, sempre que la persona haja superat la prova en qüestió.
Segons les dades de la convocatòria de 2024, els idiomes més demandats van ser l'anglés (68%) i el valencià (16%). “Amb esta línia de subvencions, oferim als ciutadans eines reals per a millorar les oportunitats en el mercat laboral”, ha conclòs l'edil.
Notícies relacionades
-
Comença el ‘Pla DANA Ocupació 2026’ per a reactivar l'ocupació i reforçar el teixit social en les pedanies

-
El regidor d'Ocupació, José Gosálbez, impulsa el nou centre formatiu del Cabanyal, ja en la fase final

-
Obert el termini per a sol·licitar les ajudes 'Emprén i Contracta 2026'

-
Emprenedoria impulsa 1,5 milions per a premiar els qui creen ocupació a València amb el programa “Emprén i Contracta 2026”

-
L'Ajuntament destina 90.000 euros a ajudes per a certificar idiomes i millorar l'accés a l'ocupació

-
La Regidoria d'Ocupació forma, contracta i impulsa talent jove per a enfortir l'hostaleria valenciana amb l'Escola Taller Gastro VLC 2024

-
La Regidoria d'Emprenedoria convoca els Premis Emprén 2026

-
La Regidoria d'Emprenedoria activa l'ús gratuït del cotreball municipal de Germans Maristes


