S'està cercant, espereu....

Estàs en: ACTUALITAT

Adjudicació contracte regeneració Pérez Galdós Giorgeta - València

Adjudicació contracte regeneració Pérez Galdós Giorgeta

Tornar

L'Ajuntament adjudica a l’UTE de Pavasal i Grup Bertolín la regeneració de Pérez Galdós i Giorgeta per 24 milions

• L'actuació municipal ampliarà i millorarà el paviment de vorera.

30/05/2025

  • La mesa de contractació destaca la qualitat de la memòria tècnica presentada per l'empresa adjudicatària i el menor preu oferit respecte al pressupost inicial, que era de 32,8 milions d'euros
  • La renaturalització de la zona es durà a terme en un termini màxim de 14 mesos, mitjançant l'increment de la infraestructura verda, per a promoure un espai públic sostenible i resilient
  • L'actuació municipal ampliarà i millorarà el paviment de vorera, incrementarà el nombre d'escocells amb arbres i adequarà l'àmbit a les disposicions establides en matèria d'accessibilitat

La Junta de Govern Local ha adjudicat este divendres a la unió temporal d'empreses (UTE) conformada per Pavasal i Grup Bertolín l'execució de les obres de regeneració urbana de les avingudes de Pérez Galdós i de Giorgeta. El cost de les obres, segons l'oferta econòmica presentada per la proposta guanyadora, és de quasi 24 milions d'euros (23.956.817,83 €), enfront del pressupost inicialment previst per l'Ajuntament, que era de 32,8 milions d'euros. El contracte tindrà una duració de 14 mesos i començarà a partir de la data de l'acta de comprovació de replanteig. Cal assenyalar que l’UTE de Pavasal i Grup Bertolín ha aconseguit les millors puntuacions, tant en l'oferta econòmica (43 punts) com en la memòria descriptiva del procés d'execució i el programa de treball (49 punts).

La renaturalització de Pérez Galdós i Giorgeta es durà a terme mitjançant l'increment de la infraestructura verda per a promoure un espai públic sostenible i resilient. A més, l'actuació municipal ampliarà i millorarà el paviment de vorera, incrementarà el nombre d'escocells amb arbres i adequarà l'àmbit a les disposicions establides en matèria d'accessibilitat.

L'Ajuntament va aprovar el 20 de desembre de 2024 l'obertura del procediment obert per a l'adjudicació de la regeneració urbana de l'artèria viària de la ciutat que componen les dos avingudes. Este important projecte urbà compta amb el finançament dels fons europeus Next Generation, en el marc de l'Estratègia del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència de la Unió Europea. A la licitació pública es van presentar inicialment un total d'11 propostes, la major part d'elles conformades per unions temporals d'empreses. Posteriorment, la mesa de contractació va acordar excloure dos de les ofertes en considerar-les “anormalment baixes” respecte al preu oferit.

Una vegada valorats tots els criteris d'adjudicació arreplegats en l'expedient, la mesa de contractació va considerar el passat 8 de maig que la millor oferta presentada ha sigut la de l’UTE conformada per Pavasal Empresa Constructora SAU i Grup Bertolín SAU, “qui s'obliga al compliment del contracte per un preu total de 23.956.817,83 euros i per la resta de condicions que assenyala en la seua oferta”.

Detalls del projecte

El punt de partida del futur aspecte de les avingudes de Pérez Galdós i de Giorgeta és el projecte bàsic i d'execució de les obres firmat per l’UTE Galdós Giorgeta i aprovat per l'Ajuntament el passat 4 d'octubre de 2024. A grans trets, els objectius principals del projecte són tres:

  • La millora de l'habitabilitat, a través de la creació d'un entorn més agradable i segur per als residents, la qual cosa suposarà un augment en la qualitat de vida.
  • La renaturalització mitjançant l'increment de la infraestructura verda per a promoure un espai públic sostenible i resilient.
  • La reducció d'emissions gràcies al foment de l'ús de mitjans de transport no contaminants, com el transport públic, la bicicleta i els desplaçaments a peu, per a disminuir així les emissions de CO₂ i la contaminació acústica.

La mateixa documentació del projecte arreplega que “es van avaluar diverses alternatives estructurals per al cobriment del pas inferior” de l'avinguda de Pérez Galdós, però “l'opció de construir una estructura auxiliar totalment independent va ser descartada a causa de l'elevat cost (19 milions d'euros) i l'increment en el termini d'execució (24 mesos), la qual cosa excediria tant el pressupost disponible com el temps requerit per a la finalització de les obres segons la subvenció atorgada”.

Solució general proposta

Per tant, l’UTE de Pavasal i Grup Bertolín haurà de tindre en compte la redacció definitiva del projecte aprovat per l'Ajuntament, que manté el pas inferior, permet avançar en la reurbanització de la resta de l'àmbit del projecte segons allò que es preveu en el concurs, sense els riscos i costos associats a intervencions més profundes en l'estructura del col·lector i els murs de contenció.

L'actuació municipal comprén la millora del traçat al llarg dels 2,2 km que abasten sengles avingudes des del passeig de la Petxina fins al carrer de Sant Vicent Màrtir. També es crearà un nou carril bici pel costat est, encara que este s'ampliarà en les interseccions dels carrers principals per a permetre els encreuaments. A més, s'ampliarà i millorarà el paviment de vorera, s'incrementarà el nombre d'escocells amb arbres i s'adequarà l'àmbit a les disposicions establides en matèria d'accessibilitat.

Les obres contemplen la introducció de xicotetes zones verdes, així com línies d'arbratge en la mitjana i en els dos costats de les dos avingudes. Es dotarà d'elements de mobiliari urbà accessible i de sistemes de drenatge sostenible. Des de l'Àrea d'Urbanisme entenen que amb les actuacions proposades es preveu la millora de l'accessibilitat general i de la qualitat de vida dels residents de la zona, així com dels usuaris del transport públic i del sistema viari, a través de la generació i integració d'una nova zona verda dins de la trama urbana de la ciutat, d'acord amb el Pla General d'Ordenació Urbana de València.

Quant a la plataforma viària, els carrils de circulació projectats comptaran amb una amplària de 3 metres (vehicles privats), i de 3,20 metres en el cas del carril reservat per al transport públic (EMT, taxi). El carril bici es dissenya segregat i bidireccional, amb una amplària de 2,50 metres, per a garantir la seguretat durant els avançaments. Este carril se situa en la vorera solejada, prioritzant la connexió amb la infraestructura ciclista existent. El carril bici se situa al nivell de la calçada i se separa d'ella mitjançant una franja d'1,40 metres d'ample, que a més està arbrada per a proporcionar la major ombra possible als ciclistes i vianants.

Detalls de l'oferta de Pavasal i Grup Bertolín

Respecte als detalls de la proposta guanyadora, la mesa de contractació ha considerat que "es considera òptim i realista el pla de treball proposat, consistent a arrancar l'obra des dels extrems, avançant segons el sentit de circulació". L'informe del Servici d'Obres i Manteniment d'Infraestructures de l'Ajuntament de València ha valorat positivament que l'oferta de l’UTE de Pavasal i Grup Bertolín “aportara un ampli nombre de cartes de compromís d'empreses subministradores i subcontractistes que abasten totes les unitats d'obra principals contemplades en el projecte, fins i tot duplicant les fonts de subministrament per a molts dels materials”. “La proposta inclou mesures relatives a neteja, ocultació visual, reducció d'emissions i àmplies mesures de comunicació que es consideren adequades per a minimitzar l'impacte en el procés d'execució de les obres”, han destacat els servicis municipals.

Recursos multimèdia

Juan Carlos Caballero.