S'està cercant, espereu....

Gestió eficient de Places de Mobilitat Reduïda | València Smart City - Smart City - València

Gestió eficient de Places de Mobilitat Reduïda – Càrrega i Descàrrega – Taxi

Al llarg de l'estiu de 2020 es van instal·lar sensors en 65 places de les diverses categories repartides per tota la ciutat per a poder iniciar totes les proves tècniques imprescindibles.

València inicia el projecte en 2021 amb 1.060 places d'aparcament intel·ligents per a mobilitat reduïda, càrrega i descàrrega i taxis.

Permeten disposar d'informació en temps real de l'estat de places d'aparcament per a persones amb mobilitat reduïda (666 places —el que suposa el 27% de les totals de la ciutat—), de les zones de càrrega i descàrrega (301 places) i de les zones de parada de Taxi (93 places). S'espera que siga l'origen de la sensorització total d'aquests espais a la ciutat.

En l'actualitat es treballa en una sensorització total de 3.068 places, d'entre les quals 1.098 seran de places de mobilitat reduïda, 317 de càrrega i descàrrega i 92 senyalitzaran les parades de taxis per a saber si hi ha o no taxis disponibles.

Aporta diversos beneficis a la ciutadania: gestionar de manera eficient les places d'aparcament per a persones amb mobilitat reduïda (PMR), verificant si l'usuari està autoritzat o no, localitzar parades de taxi amb vehicles o, en el cas dels transportistes, poder saber si una zona de càrrega i descàrrega està ocupada o lliure i poder reservar-la (amb planificació determinada o sense).

Tota la informació d'ús d'aquestes zones d'aparcament serà recollida per la plataforma VLCi, que permetrà mesurar la seua utilització i analitzar les dades per a millorar la mobilitat a la ciutat de València.

Projecte
Impulso VLCi
Promou
Servici de Ciutat Intel·ligent · Mobilitat Sostenible

Els sensors d'ocupació permetran detectar la presència de vehicles en les places d'aparcament, per la qual cosa es podrà oferir en temps real la informació de si la plaça està lliure o ocupada. D'aquesta manera, qualsevol podrà saber mitjançant la web municipal, la web ‘València al minut’, el Geoportal o la AppValència, si una plaça està lliure o no, i l'Ajuntament també obtindrà informació addicional sobre fluxos de rotació que ens permetrà millorar la presa de decisions i el servei.

Objectiu

Control de les places d'aparcament per a persones amb mobilitat reduïda, càrrega i descàrrega, i parades de taxi.

Beneficis

  • Monitoratge i supervisió d'ocupació de places en temps real.
  • Nova aplicació de gestió per a places PMR per a la OMAD.
  • Integració amb App.
  • Quadre de comandaments (temps medi ocupació per plaça, mitjana de disponibilitat de places, ús de places, etc.).
  • Alarmes configurables
 

Aprofitar la tecnologia per a avançar en drets

Pel que respecta a les places reservades per a persones amb mobilitat reduïda (PMR), en el desenvolupament de la qual han col·laborat els serveis de Mobilitat i Benestar Social, es preveu el desenvolupament d'un programari addicional que afavorirà el seu bon ús combatent el frau. Això significa que les persones usuàries de places PMR, en disposar de targetes d'estacionament atorgades per l'Ajuntament de València, podran —amb l'aplicació per a dispositius mòbils específica i mitjançant geolocalització— registrar la seua identificació una vegada aparquen. D'aquesta manera es podrà saber si un vehicle aparcat en una reserva PMR té o no autorització per a usar aquesta reserva i poder donar peu al fet que els inspectors que s'encarreguen de revisar l'ocupació d'aquestes places puguen fer-ho també mitjançant aquesta app i no sols mitjançant les targetes d'estacionament que fins ara s'atorguen.

Aquesta mesura que suposarà un avanç per a la mobilitat a la ciutat de les persones amb alguna mena de discapacitat. La ciutat puga aprofitar la tecnologia per a avançar en drets i fer de València una ciutat amb accessibilitat universal per a totes les persones.

GESTIÓ EFICIENT

L'elecció de la ubicació de les places s'ha triat tenint en compte si les zones són concorregudes per estar prop de centres sanitaris, mercats, etc…

En el cas de les parades de taxi, es monitoraran les dues primeres places de tota la zona d'aparcament, ja que això serà suficient per a indicar si hi ha taxis disponibles en aqueixa parada.