S'està cercant, espereu....

Notícies Destacades | Ajuntament de València - València

Cerca de notícies

Data (dd/mm/aaaa)

Cerca per dia

Últimes notícies


Tornar

L’alcaldessa avança que “Benicalap és el barri de la música i l’auditori serà la segona gran infraestructura musical de València”

• L'alcaldessa amb el veïnat

03/04/2025

  • L’alcaldessa s’ha reunit amb l’associació de veïns de Benicalap, amb els quals ha repassat les inversions previstes al barri i que ha xifrat en “nou milions d’euros”
  • La piscina del Parc de Benicalap escometrà una remodelació en passar l’estiu
  • L’alcaldessa avança també que el Centre de Servicis Socials del barri obrirà previsiblement al mes de setembre

L’alcaldessa, María José Catalá, ha assegurat que el futur auditori de Benicalap “ja té en licitació la contractació de la redacció del projecte bàsic i d’execució de les obres de construcció” i que serà “un centre municipal de dos plantes i capacitat per a 490 persones, amb escenari, camerinos, sala de projeccions, sala d’usos múltiples i despatx per a ús i gaudi del veïnat i les associacions veïnals amb accés independent. L’auditori estarà sobre un terreny triangular ubicat als carrers de Pere Delmonte i Poeta Serrano Clavero i estarà separat per un carrer per a vianants de Jubiocio, el centre municipal d’activitats per a les persones majors del barri de Benicalap, i de la biblioteca municipal Carmelina Sánchez-Cutillas”. El futur auditori serà, en paraules de María José Catalá, “la segona infraestructura musical de la ciutat i una gran oportunitat per al barri perquè volem identificar el barri amb la música. Benicalap és el barri de la música”. L’alcaldessa ha fet estes declaracions en la reunió que ha mantingut amb representants de l’associació de veïns de Benicalap. En la reunió, l’alcaldessa ha assegurat que “la construcció d’este nou auditori comportarà un nou equipament cultural tant per al barri de Benicalap com per al conjunt de la ciutat i s’unirà als equipaments de l’Ajuntament de València en esta part de la ciutat, entre els quals la biblioteca i el centre per a persones majors i el cost de les obres de 2,4 milions d’euros”.

Centre de Servicis Socials

D’altra banda, María José Catalá també ha afirmat que “el nou Centre de Servicis Socials de Benicalap obrirà presumiblement les portes el pròxim mes de setembre. L’alcaldessa ha confirmat que el nou centre, que s’ubica dins de les instal·lacions del mercat, comporta una inversió d’1.058.051 euros, que les obres estan en marxa des de gener i que “la reobertura impedirà que el veïnat haja de desplaçar-se fins al centre de servicis socials de Campanar, com passa en l’actualitat”.

L’alcaldessa també ha informat que “en passar l’estiu, una vegada finalitzat el període estival, començarem les obres de reforma, actualització i millora de la piscina del Parc de Benicalap, una obra que adjudicarem ja al mes de juny i que té un pressupost d’1.263.000 milions”. Segons Catalá, “volem que la piscina estiga disponible ja en la pròxima temporada alta”.

Pel que fa al poliesportiu, María José Catalá ha explicat que “l’Ajuntament acaba de traure a licitació el projecte d’execució de les obres de remodelació d’espais públics esportius del barri per un pressupost de 300.000 euros i un termini d’execució de dos mesos. El projecte inclou la intervenció al sòl exterior en la zona de patinatge, cal·listènia i rocòdrom infantil, se substituiran els projectors d’enllumenat de les pistes de tenis i pista multiusos, se substituiran les xarxes de les pistes de tenis i futbol sala, es repintaran les canxes, s’intervindrà als vestidors i en la zona del frontó exterior”.

Pel que fa al CEIP Salvador Tuset, Catalá ha assegurat que “l’Ajuntament treballa en el procediment administratiu per procedir a la reforma i ampliació del centre escolar. En este sentit, l’edifici principal acollirà totes les edificis d’educació primària i administració així com tallers i aules i s’enderrocaran la resta d’edificacions per construir una edificació nova que allotjarà la cuina, el menjador, el gimnàs, els vestidors i l’aulari d’infantil”. Segons l’alcaldessa, “el projecte s’ha endarrerit perquè 17 empreses s’han presentat a la licitació”.

Per últim, l’alcaldessa ha anunciat que “la setmana que ve començarà a executar-se el projecte per a canviar l’enllumenat dels carrers de l’Alqueria dels Moros, Luis Braille, Garbí, Ceramista Mateu, Alqueries de Bellver, Benicadell, Pintor Dubón, Florista i Mondúber”. En concret, es retiraran els bàculs de carretera i se substituiran per d’altres de polièster reforçat, es canviaran les suports metàl·lics en façana i s’instal·larà tecnologia led. Els canvis en l’enllumenat dels carrers corresponen als pressupostos participatius Decidim VLC.

María José Catalá també ha avançat que “a partir del mes de maig també es procedirà a “la retirada dels bàculs de carretera dels carrers Bea i Izquierdo, Fernando Casanova, Serra Martés, Miguel Servet i Mirasol, la substitució dels braços metàl·lics en façana dels carrers d’Emili Nadal i Amics dels Corpus”.

En total, Catalá ha quantificat en “nou milions d’euros les inversions que ara mateix estan en marxa al barri i que aniran veient la llum pròximament”.

Per últim, Catalá ha anunciat que “al mes de maig s’instal·laran nous semàfors a l’avinguda d’Equador als passos de vianants que no estan regulats i que comporten una perillositat per al veïnat”. Els membres de l’associació de veïns de Benicalap han celebrat esta decisió.