S'està cercant, espereu....

Notícies Destacades | Ajuntament de València - València

Cerca de notícies

Data (dd/mm/aaaa)

Cerca per dia

Últimes notícies


Tornar

L'Ajuntament inicia els tràmits per a personar-se en les actuacions judicials per l'incendi del Saler

• L'Ajuntament defén que la protecció de la Devesa no es limita a les actuacions d'emergència

11/09/2026

  • El regidor de Devesa-Albufera impulsa l'obertura de l'expedient per a autoritzar l'exercici d'esta acció

La Junta de Govern Local ha aprovat hui la proposta del regidor de Devesa-Albufera, José Gosálbez, perquè l'Assessoria Jurídica Municipal puga exercir les accions judicials que procedisquen en defensa dels interessos públics i municipals afectats per l'incendi del 27 d'agost a la Devesa del Saler.

José Gosálbez, ha manifestat que “l'Ajuntament té l'obligació de defendre el patrimoni natural i els interessos públics afectats". "I per això, posem tots els mitjans jurídics al nostre abast perquè s'esclarisquen els fets i, si correspon, es depuren responsabilitats”. ha aclarit.

La proposta contempla que “l'Ajuntament puga dirigir-se judicialment contra qualsevol persona que puga resultar responsable, directament o indirectament, per acció o omissió, de l'incendi, incloent-hi, si és el cas, l'exercici de l'acusació penal pels possibles delictes que pogueren determinar-se i la reclamació de tots els danys i perjuís ocasionats”.

“Davant un fet d'esta gravetat no deixarem cap cap solt. Volem que s'investigue fins a les últimes conseqüències qui ha pogut intervindre en este incendi que ha afectat un espai natural d'extraordinari valor com és la Devesa del Saler”, ha traslladat el regidor.

Segons l'acord de govern, l'Assessoria Jurídica Municipal iniciarà les actuacions judicials que procedisquen i realitzarà el seguiment en tots els seus tràmits, instàncies, incidències i recursos, incloent-hi, quan resulte necessari, la sol·licitud de les mesures cautelars oportunes.

El regidor ha subratllat que “la protecció de la Devesa i de l'Albufera no pot limitar-se a les actuacions d'emergència o de recuperació. També hem de garantir que l'Ajuntament utilitze totes les ferramentes legals disponibles per a protegir l'interés general i reclamar els danys que s'hagen produït” i ha expressat que “la Devesa és un patrimoni de tots els valencians". "La nostra responsabilitat és defendre-la, protegir-la i exigir que qualsevol mal causat de manera intencionada o per una actuació negligent puga tindre les conseqüències que corresponguen”, ha conclós.