S'està cercant, espereu....

Estàs en: ACTUALITAT

Gestión instalaciones deportivas - València

Vés enrere Gestión instalaciones deportivas

Tornar

Esports aprova l'exposició pública de les bases de la convocatòria que garantix la col·laboració dels clubs i federacions en la gestió de les instal·lacions esportives

• Imatge de la reunió del Consell Rector de la FDM de hui

15/12/2023

  • El Consell Rector de la FDM, Fundació Esportiva Municipal, ha aprovat este divendres l’exposició del document de bases de la convocatòria, que establix l'ús de les ‘concessions demanials’ com a base per a la participació de les entitats
  • Al gener s'obrirà el període d'exposició pública del document, perquè els clubs i federacions puguen consultar-lo i conéixer les novetats
  • La regidora Rocío Gil ha destacat que l'objectiu és que totes les entitats col·laboradores “participen i continuen fent aportacions valuoses”

El Consell Rector de la Fundació Esportiva Municipal ha aprovat este divendres l'esborrany de bases de la convocatòria perquè els clubs i federacions esportives de la ciutat puguen continuar participant en la gestió de les instal·lacions esportives municipals, que es farà a través de la fórmula de les autoritzacions demanials. Amb això es dona compliment, ha explicat la regidora d'Esports, Rocío Gil, al compromís que va adquirir ella mateixa en la primera reunió del Consell Rector d'este mandat, de disposar d'un esborrany abans de cap d'any, que donara solució a la participació de les entitats privades en la gestió d'estes instal·lacions.

Tal com la pròpia delegada recordava dies arrere davant els mitjans de comunicació, la normativa legal actual ja no permet renovar la fórmula de gestió indirecta de les instal·lacions municipals per part d'entitats com els clubs o federacions esportives. A més, afegia Rocío Gil, “en el mandat anterior no es va arbitrar una altra fórmula alternativa, per la qual cosa els acords per a les 34 instal·lacions esportives que funcionen per gestió indirecta, és a dir, a través de clubs i federacions es van quedar caducats al 100% en acabar el mandat anterior”.

Per això, des de la Regidoria d'Esports es va plantejar impulsar una solució per a garantir la prestació del servici a la ciutadania en estes instal·lacions. “En el nostre primer Consell Rector ens vam comprometre, i este matí aprovem per unanimitat l'esborrany de bases de la convocatòria per a sol·licitar autoritzacions demanials”, ha explicat Rocío Gil.

La regidora ha anunciat que el mes que ve, una vegada conclòs el període nadalenc, s'obrirà el període d'exposició pública de l'esborrany de les bases “perquè els clubs puguen consultar amb calma tota la informació”. “La nostra intenció –ha explicat- és que tots els clubs i federacions esportives participen i continuen fent aportacions valuoses per a poder acoblar-nos a totes les necessitats del nostre teixit associatiu esportiu”.

De fet, també està previst organitzar tallers i cursos en eixe mateix mes “per a acompanyar els clubs en este canvi de fórmula legal, atendre les seues preguntes i recollir totes les contribucions de l'entramat esportiu”, ha apuntat la delegada.

“Una bona notícia per a l'esport valencià”

“És una bona notícia per a l'esport valencià, i ens satisfà molt poder aprovar-lo en l'últim Consell Rector d'enguany”, ha afirmat Rocío Gil. La regidora d'Esports, va donar a conéixer dilluns passat l'estat de les instal·lacions municipals de la ciutat i les condicions en què es troben tant les concessions administratives com les dependències esportives de gestió directa i de gestió indirecta, segons les conclusions d'un estudi impulsat a l'inici d'este mandat.

Respecte a les concessions administratives, la regidora d'Esports va denunciar que el 100% d'elles ja estaven caducades en 2019, “és a dir, que en 8 anys no s'havia renovat cap, la qual cosa ha generat uns desequilibris econòmics a les empreses concessionàries (per preus no actualitzats des de 2016, per haver hagut de continuar pagant el cànon anual malgrat haver caducat la concessió…ens altres conceptes), per import de 4,8 milions d’euros, que ha hagut de pagar l'Ajuntament”, va manifestar.

Quant a les 34 instal·lacions esportives que funcionen per gestió indirecta, és a dir, a través de clubs i federacions, i que registren més d'un milió d'usos a l'any (1.062.793, segons les dades de l'estudi efectuat), tots els acords estan també vençuts, va assegurar la regidora, qui si bé va reconéixer que l'equip de govern anterior “sí que es va reunir amb els clubs i federacions” davant la circumstància nova que la normativa legal en vigor ja no permet renovar la fórmula de gestió, va denunciar que “no es va arbitrar cap altra fórmula alternativa”.

Per això el govern actual ha proposat la solució de l'autorització demanial, que és un títol habilitant que permet l'ús especial o privatiu d'un bé de domini públic l'ocupació del qual requerisca únicament instal·lacions desmuntables o béns mobles, i per un màxim de quatre anys.

Tal com ha explicat Rocío Gil, “en la primera reunió que vam tindre del Consell Rector de la Fundació Esportiva Municipal em vaig comprometre a tindre, per al segon consell, un esborrany sobre esta eina; i ja el tenim”. Amb això, ha assegurat la delegada, “es donarà resposta al situació d'inseguretat jurídica dels 34 clubs i federacions que treballen a la ciutat en les instal·lacions municipals”.