S'està cercant, espereu....

Notícies Destacades | Ajuntament de València - València

Cerca de notícies

Data (dd/mm/aaaa)

Cerca per dia

Últimes notícies


Tornar

València se suma a la celebració del Dia Mundial de l'Art amb la proposta “Els teus dissenys en el nostre saló”, al Museu de la Ciutat

• Detall del cartel anunciador de l'activitat

14/04/2025

  • Les persones participants podran plantejar les seues propostes per a les pintures del sostre del saló de ball “des d'una mirada contemporània, com al seu dia les va reinterpretar l'artista Jordi Teixidor”
  • El regidor d'Acció Cultural, José Luis Moreno, ha explicat que “el Museu de la Ciutat es troba en procés de reflexió i canvi, i vol convidar els visitants a participar en ell”
  • El Dia Mundial de l'Art va ser proclamat durant la 40a reunió de la Conferència General de la UNESCO al novembre de l'any 2019

València se suma a la celebració del 15 d'abril Dia Mundial de l'Art, amb l'activitat titulada “Els teus dissenys en el nostre saló”, una proposta de creativitat oberta a la ciutadania, que es desenvoluparà demà dimarts al Museu de la Ciutat.

A partir de les 11 hores, l'espai museogràfic municipal situat al Palau del Marqués de Campo, a la plaça de l'Arquebisbe, allotjarà esta activitat especial en la qual el públic serà protagonista. Així, el museu obrirà les portes i prestarà el material necessari a les persones que s'acosten al llarg de la jornada per tal d’estimular la seua creativitat i la seua visió personal d'un dels espais del centre: les pintures de Jordi Teixidor que adornen el sostre de la sala denominada Saló de Ball.

El museu facilitarà les ferramentes de dibuix, i les persones participants redecoraran les pintures del sostre del saló de ball “des d'una mirada contemporània, com al seu dia les va reinterpretar l'artista Jordi Teixidor”, tal com han explicat des de l'àrea de Cultura de l'Ajuntament. Amb l'activitat “Els teus dissenys en el nostre saló” les i els visitants del Museu podran convertir-se en artistes i donar eixida a la seua imaginació i sensibilitat. Tal com s'ha subratllat des de l'organització de l'activitat, “l'art és global, canviant, dinàmic i, moltes vegades, arriscat; i el Museu de la Ciutat també ho és”. “De fet –subratllen- en el procés de rehabilitació que es va escometre en este espai en els anys 80 del segle passat es va assumir un gran risc: adaptar la seua arquitectura als nous llenguatges artístics, i fondre allò històric amb allò actual, el passat amb el present, com es va plasmar en la iniciativa d'encarregar les pintures del sostre del saló de ball a Jordi Teixidor”.

Per la seua banda, el regidor d'Acció Cultural, José Luis Moreno, ha afegit que “hui, el Museu de la Ciutat es troba enmig d’un procés de reflexió i canvi, i vol convidar els visitants a participar-hi”. L'activitat es desenvoluparà en horari de matí i de vesprada, d'11.00 a 14.00 hores, i de 17.00 a 18.45 hores.

Un Palau del segle XVII

El Dia Mundial de l'Art va ser proclamat durant la 40a reunió de la Conferència General de la UNESCO al novembre de l'any 2019, amb l'objectiu de promoure el desenvolupament, la difusió i la promoció de l'art. Es tracta d'una iniciativa dirigida a estimular la creativitat, la innovació i la diversitat cultural, alhora que fomentar l'intercanvi de coneixements i el diàleg a través de l'art.

L'edifici que alberga al Museu de la Ciutat és originari del segle XVII, i va ser ampliat i remodelat a mitjan segle XIX per José Campo i Pérez (València, 1817- Madrid, 1889), alcalde de la ciutat i futur marqués de Campo. L'immoble és un interessant exemple d'arquitectura senyorial valenciana i va ser declarat Bé de Rellevància Local en 1973; passant a la categoria de BIC (Bé d'Interés Cultural) a l'octubre de 2007. De port monumental, en ell coexistixen pervivències barroques, visibles en els detalls ornamentals de la façana principal, el pati o l'escalinata coberta i la cúpula decorada, així com en l'eclecticisme classicista del cos principal de la façana, dissenyat pel mestre d'obres Manuel Ferrando.

El 1973, l'edifici, llavors propietat dels comtes de Berbedel, va ser adquirit per l'Ajuntament de València amb la finalitat d'allotjar-hi les col·leccions artístiques municipals i altres fons d'interés. Des de llavors exhibix en les diverses sales interessants col·leccions de caràcter històric, artístic, arqueològic i etnogràfic, totes elles pertanyents al patrimoni municipal i vinculades, de manera directa o indirecta, a la vida sociocultural de la ciutat.

En la dècada dels 80 del segle passat, l'arquitecte Manuel Portaceli Roig va dissenyar la rehabilitació del palau i va organitzar el recorregut museogràfic per les diferents sales de l'edifici. Es van incorporar les plantes sota coberta, i els sostres dels salons de ball van ser decorats amb les pintures de Jordi Teixidor.