S'està cercant, espereu....

Notícies Destacades | Ajuntament de València - València

Cerca de notícies

Data (dd/mm/aaaa)

Cerca per dia

Últimes notícies


Tornar

La nova línia 96 de l’EMT connectarà els barris de l’est i l’oest de València amb una freqüència de 12 minuts

• Les línies 42, 65 i 96, previstes en el pla director, permetran la connexió entre l'est i de l'oest de la ciutat

17/07/2025

  • La fase 3 de desenvolupament del Plan Director contemplarà la posada en marxa de tres noves línies d’autobús (42, 65 i 96) que se sumaran a les creades en la fase 2
  • La línia 96 recuperarà el traçat de l’antiga línia 3 i connectará l’avinguda del Cid i la façana marítima
  • La línia 42 unirà la Universitat Politècnica i l’Estació del Nord mentre que la línia 65 connectarà la zona de Nou Benicalap amb el centre de la ciutat i totes dos línies tindran una freqüència de pas previsible de 12 minuts

El regidor de Seguretat i Mobilitat, Jesús Carbonell, ha destacat que el Pla Director de l'EMT 2025-2030 inclou la posada en marxa de les línies 42, 65 i 96, que permetran connexions, amb freqüències de 12 minuts, entre els barris de l'est i l'oest de la ciutat, la Universitat Politècnica i el centre de la ciutat i la zona de Nou Benicalap amb l’Estació del Nord.

Al respecte, Carbonell ha explicat que “la transició cap a la nova xarxa es realitzarà de manera progressiva ja que, a més, va lligada al Pla d'Inversions recentment aprovat per EMT València. Este pla, dotat amb més de 172 milions d'euros, contempla la renovació de la flota municipal amb 218 nous autobusos, l'adaptació i renovació de les infraestructures de la companyia i la construcció d'una nova cotxera a Safranar, ha explicat el regidor de Mobilitat, Jesús Carbonell.

Els canvis en les pautes de mobilitat de la ciutat evidenciats en el diagnòstic del Pla Director, juntament amb la configuració de la resta de línies que compondran la nova xarxa, suggereixen la transformació de l'actual línia 40 entre el Politècnic i el carrer de Xàtiva per a crear la nova línia 42. Esta línia circularà en el primer tram des del Politècnic pel mateix traçat que l'actual línia 40, això és, al llarg de l'avinguda de Manuel Candela. No obstant això, des del punt d'encreuament amb l'avinguda de França, el recorregut es dirigirà cap al Palau de les Arts, l'avinguda de l’Institut Obrer de València, carrer d'Amado Granell i l’avinguda de la Plata. L'objectiu és arribar cap al centre per l'avinguda del Doctor Waksman cap al carrer de Sant Vicent, de manera que l’Estació Sorolla quede connectada amb nombrosos barris que hui dia manquen d'esta connexió. S’hi preveu una freqüència de pas de 12 minuts.

Una altra de les línies que s'implantarà serà la línia 65. Esta línia respon també a una petició del veïnat de Nou Benicalap i l'avinguda de Joan XXIII, que no tenen una connexió directa amb el centre de València. La nova línia 65 tindrà la capçalera en la Ciutat de l’Artista Faller i transitarà per l'avinguda de Joan XXIII fins a arribar a la ronda de Trànsits (avinguda del Doctor Peset Aleixandre). D'allí accedirà al centre per l'avinguda de la Constitució (sentit cap al centre) i pel carrer de Sagunt (sentit tornada del centre). Recorrerà el carrer de Colón i el carrer de Xàtiva i tornarà per Barques i Pintor Sorolla. A més del notable increment del servici en els barris afectats, esta línia ajudarà a reforçar l'eix de l'avinguda de la Constitució i el carrer de Sagunt i descarregarà en part els trams urbans de les línies 16 i 26. S’hi preveu una freqüència de 12 minuts.

Finalment, el Pla Director recupera una connexió este-oest de la ciutat, que va existir amb l'antiga línia 3, i que les anàlisis de mobilitat amb tecnologia de dades i telefonia mòbil han revelat que continua existint. Es crearà la línia 96, que circularà des de l'avinguda del Cid, Sant Josep de Calassanç i Pintor Benedito fins a la plaça d'Espanya, per a discórrer després per la Gran Via del Marqués del Túria per a enfilar per l'avinguda del Port i tornar pel carrer de les Illes Canàries. Esta línia té dos efectes importants: d'una banda, elimina nombrosos transbordaments entre les línies 92 i 93 actuals, millora les connexions directes, contribueix al fet que els trams comuns es vegen reforçats i permet els viatgers viatjar de forma més ampla. La freqüència prevista serà d'un bus cada 10 minuts.

El Pla Director que ha preparat EMT per a l'horitzó 2025-2030 conté els objectius, les línies estratègiques i les actuacions a desenvolupar en la xarxa de transport amb autobús de la ciutat de València.

Quan s'hagen completat les accions previstes en la fase 2 del Pla, s'abordarà la fase 3 d'este. L'horitzó d'execució serà d'1 any a partir de la posada en marxa de la fase 2 del Pla, és a dir, a mitjan 2028.

En esta fase es contempla la creació de tres noves línies de bus per a poder continuar incrementant l'accessibilitat i la connectivitat en els barris de la ciutat.

Recursos multimèdia