Notícies Destacades | Ajuntament de València - València
Cerca de notícies
Cerca per dia
Últimes notícies
L’Ajuntament de València reitera davant la Confederació del Xúquer la petició de neteja del caixer nou del riu Túria


• Caixer nou del Túria
04/07/2025
- L’Ajuntament demana també a la Confederació Hidrogràfica del Xúquer el llistat i el cronograma d’actuacions
- El consistori considera que el riu transporta “vegetació de canyar, residus i vessaments per la dana d’octubre”
La Junta de Govern Local ha aprovat reiterar la petició a la Confederació Hidrogràfica del Xúquer per tal que netege “de manera urgent el caixer nou del riu Túria des de l’Assut del Repartiment fins a la desembocadura de la mar amb l’eliminació de l’estat de deteriorament i abandonament que presenta a causa dels danys patits per la dana”.
El govern municipal considera que la neteja és necessària per “garantir el funcionament correcte del llit i la capacitat total d’evacuació d’aigua de pluja, raó per a la qual està dissenyada la infraestructura”.
Igualment, la Junta de Govern demana a la Confederació “la remissió del llistat i el cronograma d’actuacions davant la possibilitat de nous casos de precipitació en la segona part de l’any i com a requisit previ indispensable per procedir a adoptar les mesures pertinents de neteja per part de l’Ajuntament de València”.
El regidor portaveu, Juan Carlos Caballero, ha afirmat que “el que no podem fer és esperar que torne a caure una altra trompada d’aigua per intervindre perquè des de l’Ajuntament de València ens prenem molt seriosament la seguretat del veïnat”.
Segons el regidor, “si passem per la V30 i mirem el caixer del riu Túria, ens trobem ja una vegetació de canyar que supera el metre d’alçària, podem trobar residus i vessaments provocats per la dana d’octubre, troncs de grans dimensions, de arrossegament, canyes i residus que fan de dic de contenció i, per això, reiterem novament la necessitat de la neteja urgent del llit del Túria”.
L’Ajuntament de València ja ha demanat en diverses ocasions a la Confederació Hidrogràfica del Xúquer la petició de neteja del caixer nou. En concret, el 28 de febrer l’Ajuntament de València li va enviar a la Confederació Hidrogràfica un informe tècnic de l’estat del riu al pas per la ciutat i una sol·licitud de neteja. I la Junta de Govern Local del 13 de juny també va aprovar, a proposta del regidor del Cicle Integral de l’Aigua, una moció en el mateix sentit.