S'està cercant, espereu....

Notícies Destacades | Ajuntament de València - València

Cerca de notícies

Data (dd/mm/aaaa)

Cerca per dia

Últimes notícies


Tornar

València fa un pas avant perquè els nous edificis de la Torre tinguen els aparcaments en altura

• Figuració de l'opció triada: Aparcaments sobre planta baixa, en plantes 1a i 2a.

03/10/2025

  • La Junta de Govern Local dona el vistiplau a l'avaluació ambiental de la modificació del pla urbanístic de la pedania de Pobles del Sud, per a evitar el risc d'inundacions després dels danys que va causar la dana la passada tardor
  • Els servicis tècnics municipals trien l'opció d'aparcaments sobre planta baixa, en plantes 1a i 2a, de les dos alternatives proposades per APROVA

L'Ajuntament de València ha fet un pas avant en la modificació puntual del Pla Especial del Sector la Torre, perquè els edificis que es construïsquen en esta pedania del sud de la ciutat compten amb aparcaments en altura. L'objectiu és evitar el risc que suposen les de les inundacions, a la vista dels estralls que va causar la dana del passat 29 d'octubre de 2024. En este sentit, la Junta de Govern Local ha acordat este divendres “resoldre favorablement l'avaluació ambiental i territorial estratègica” de la modificació puntual del pla urbanístic de la Torre.

“Aparcaments sobre la planta baixa, en plantes 1a i 2a”. Esta és l'opció triada pels servicis tècnics municipals per a la construcció de places de pàrquing en les noves edificacions, tant del tipus TOB (torres en bloc) com TOE (torres exemptes). Cal recordar que l'altra alternativa plantejada per l'Associació de Promotors de València (APROVA) i descartada ara per l'Ajuntament suposava la construcció d'aparcaments “en semisoterrani elevat 1,5 metres sobre la rasant del carrer, formant un plint o basament de l'edificació”.

El Servici de Planejament va considerar “d'interés” la proposta de modificació del pla urbanístic de la Torre presentada el passat 28 de març de 2025 per APROVA, i va destacar que en tractar-se d'un sector on encara queden per edificar un bon nombre d'edificis, la proposta presentada vindrà a evitar “les greus conseqüències que poguera produir un nou episodi meteorològic d'estes característiques”.

L'Ajuntament considera que esta solució d'aparcament en altura es realitzarà sobre l'espai lliure privat de parcel·la i, per tant, “el manteniment correspondrà a les comunitats de propietaris”. L'alternativa triada —aparcaments sobre la planta baixa, en plantes 1a i 2a— constituïx una verdadera modificació sobre la regulació actual, ja que en possibilitar la realització de fins a dos plantes d'aparcament sobre la planta baixa implica un increment de dos altures en l'altura màxima establida fins a la data, al passar de planta baixa (PB) més 20 altures a PB més 22 altures.

Els informes tècnics municipals consideren que “es tractaria de seguir la línia iniciada pel PATRICOVA (Pla d'acció territorial de caràcter sectorial sobre prevenció del risc d'inundació en la Comunitat Valenciana) i proposar alternatives que complementen la regulació actual establida en el Pla Especial del Sector la Torre per a pal·liar els danys derivats de les inundacions en els edificis i, més concretament, en les plantes d'aparcaments i garantir la seguretat de la població resident”.

L'informe d'avaluació ambiental conclou igualment que esta modificació puntual del pla urbanístic de la Torre “no té efectes negatius sobre el medi ambient”, ja que “no suposarà un augment d'emissions ni empitjorament de nivells de contaminació atmosfèrica, ni agreujament de possibles riscos naturals o major risc de generació de residus”.