Notícies Destacades | Ajuntament de València - València
Cerca de notícies
Cerca per dia
Últimes notícies
València s'unix a la campanya global de l'OMS per a celebrar el Dia Mundial sense Tabac


• La campanya té com a objectiu mostrar les estratègies de màrqueting de les empreses que busquen atraure els jóvens als seus productes
30/05/2025
- Sota el lema “Desemmascarem el seu atractiu”, l'objectiu és mostrar les estratègies que usen les empreses per a fer atractius els seus productes, especialment per als jóvens
- La regidora de Servicis Socials ha alertat de “la perillositat” dels cigarrets electrònics, de moda entre els jóvens (amb un 54,6 % que els ha provats alguna vegada), “però que també són un risc per a la salut”
El Servici d'Addiccions de la Regidoria de Benestar Social de l'Ajuntament de València i la Conselleria de Sanitat s'unixen a la campanya global de l'Organització Mundial de la Salut (OMS) que es realitza amb motiu del Dia Mundial Sense Tabac, celebrat cada 31 de maig. Esta data està dedicada a conscienciar sobre els efectes nocius del tabac i a promoure polítiques que reduïsquen el seu consum.
Enguany, el lema és “Desemmascarem el seu atractiu: les tàctiques de la indústria amb els productes de tabac i nicotina al descobert”, la campanya pretén exposar com les empreses tabaqueres utilitzen estratègies de màrqueting per a fer que els seus productes siguen atractius, especialment per als jóvens.
La regidora de Servicis Socials, Marta Torrado, ha destacat la importància “de la prevenció en l'àmbit escolar que duu a terme l'Ajuntament i els servicis sanitaris disponibles per a ajudar a deixar de fumar”. A més, Torrado ha subratllat “el compromís del consistori a mantindre els espais públics lliures de fum per a protegir als qui no fumen” i ha convidat a la ciutadania a unir-se “en esta missió per un entorn lliure de fum i ple de salut”.
Així mateix, la regidora ha advertit de la “perillositat dels cigarrets electrònics i els productes de tabac calfat, que es presenten com a productes seductors quasi innocus i aconseguixen posar-se de moda entre la població adolescent i jove (amb un 54,6 % que els ha provats alguna vegada), però que també són un risc per a la salut”.
En este sentit, Marta Torrado ha informat que en la Comunitat Valenciana, “el 20,2 % de les persones entre 15 i 64 anys fuma” i les empreses de tabac empren tàctiques com a sabors dolços, envasos cridaners i publicitat en xarxes socials per a atraure els jóvens. “Presenten els seus productes de manera que semblen inofensius, la qual cosa facilita que el consum comence a edats primerenques, portant a una possible addicció per a tota la vida i a greus conseqüències per a la salut”, ha assenyalat la regidora.
Segons l'OMS, el consum de tabac és la principal causa evitable de mort a escala mundial. El tabaquisme està relacionat amb prop de 6 milions de morts anuals a tot el món. L'evidència científica indica que 1 de cada 2 fumadors que es mantenen fumant morirà d'alguna malaltia relacionada amb este factor de risc i que la seua expectativa de vida es reduïx al voltant de 13 a 15 anys.
A Espanya, més de 50.000 persones moren cada any a causa de malalties relacionades amb el tabac. Per això, és crucial que tant jóvens com adults comprenguen la importància de triar un estil de vida lliure de tabac. Deixar de fumar sempre té beneficis per a la salut, sense importar l'edat o el temps que s'haja fumat.