S'està cercant, espereu....

Notícies Destacades | Ajuntament de València - València

Cerca de notícies

Data (dd/mm/aaaa)

Cerca per dia

Últimes notícies


Tornar

L'EMT recuperarà el pas pel carrer d’Alacant i les persones usuàries estalviaran 55.000 quilòmetres extra

• Imatge d'arxiu de les obres

30/09/2025

  • Les línies 7,8 i 19 tornaran a passar pel carrer d’Alacant quan finalitzen les obres del pas subterrani
  • La nova línia circular C9, que connectarà el Forn d’Alcedo, Castellar i la Torre amb el centre de la ciutat, circularà també pels carrers d’Alacant i de Castelló, “de manera que la connexió amb el centre siga ràpida i eficient”, ha subratllat el regidor Jesús Carbonell
  • “L'obertura del carrer és una magnífica notícia per a veïns i comerciants d'este eix urbà de la ciutat, que és l'eixida natural per a enllaçar amb l'eixida en direcció a Alacant”, ha subratllat el regidor

El pròxim mes d'octubre s'obrirà al pas del trànsit i per als vianants el carrer d'Alacant, atés que les obres d'habilitació del canal subterrani que permetrà la connexió per a vianants entre les estacions de Xàtiva i Alacant de Metrovalencia entren ja en la recta final. Prèviament a que es pose en funcionament este túnel, des de l'àrea de Mobilitat de l'Ajuntament s'ha previst l'obertura, el pròxim dia 9 d'octubre, del carrer d’Alacant per al pas de la circulació a motor, de vianants, ciclistes i de les línies de l'Empresa Municipal de Transport, EMT València.

Tal com ha informat el regidor de Mobilitat i Policia Local, Jesús Carbonell, el nou carrer d’Alacant comptarà amb voreres més amples, més arbrat i un carril bici protegit. A més, disposarà també d'un carril únic per a vehicles privats i per al transport públic de l'EMT. “L'obertura del carrer és una magnífica notícia per a veïns i comerciants d'este eix urbà de la ciutat, que és l'eixida natural per a enllaçar amb l'eixida en direcció a Alacant”, ha subratllat el regidor, qui ha afegit que el carrer comptarà, a partir d'ara, “amb una planta viària molt més amable per a veïns, vianants i per a l'activitat comercial”, ha explicat.

El regidor ha assenyalat que el carrer d’Alacant “ha de recuperar el trànsit perquè existixen guals i aparcaments públics que donen servici al centre de la ciutat, i perquè permet l'eixida de València en direcció a Alacant sense haver de fer marrades pel carrer de Jesús i el pont de Giorgeta”. “A més –ha subratllat- el carrer d’Alacant és un eix molt important per a l'EMT, perquè permet el desplaçament de tres de les seues línies, la 7, 8 i 19; i no fer ús d'ella suposa que els usuaris han de fer 55.000 quilòmetres extra a l'any, a més de congestionar altres vies, com el carrer de Jesús, la plaça d'Espanya, la Gran Via de Ferra el Catòlic i el túnel de Germanies”.

Dins del Pla Director de l'EMT, a més d'estes tres línies que recuperen la connexió pels carrers d’Alacant i de Castelló, està previst que la nova línia circular C9, que connectarà el Forn d’Alcedo, Castellar i la Torre amb el centre de la ciutat, circule també pels carrers d’Alacant i de Castelló, de manera que la connexió amb el centre serà més ràpida i eficient.

Finalment, es fa necessària la creació d'una parada de regulació, i atés que actualment en el centre de la ciutat hi ha manca d'oferta d'espais urbans per a esta mena de parades, l'inici de viatge (parada de regulació) està establit al carrer de Castelló, on actualment ja existix una badia de regulació, la qual cosa evita la busca d'un altre espai i la realització d'una infraestructura ad hoc per a esta línia.

Recursos multimèdia

Jesús Carbonell