S'està cercant, espereu....

Notícies Destacades | Ajuntament de València - València

Cerca de notícies

Data (dd/mm/aaaa)

Cerca per dia

Últimes notícies


Tornar

María José Catalá: “Arranca el curs escolar amb més ajudes per xiquet per a les famílies de València en tota la història de la ciutat”

• L'alcaldessa, durant la visita a la Escola Infantil Municipal Solc este dilluns

08/09/2025

  • “Este és un curs històric en el qual les ajudes del material escolar s'han incrementat un 20%, s'ha ampliat la gratuïtat de 0-3 anys al mes de juliol per primera vegada en la història, i s'han finançat les escoles d'estiu i l'escola matinera”, ha destacat Catalá
  • L'alcaldessa de València ha visitat este dilluns l'Escola Infantil Municipal Solc, del barri de Tres Forques, amb motiu de l'inici del curs escolar, en la qual s'han efectuat millores per import de 72.000 euros
  • Durant este curs es preveu instal·lar també plaques fotovoltaiques amb l'objectiu de millorar l'eficiència energètica de l'edifici, mesura es farà extensiva a altres 5 escoletes més, amb una inversió global de 625.000 €

L'alcaldessa de València, María José Catalá, ha visitat este dilluns l'Escola Infantil Municipal Solc, en el marc de l'inici del curs escolar 2025/2026, i ha anunciat que “arranca el curs escolar de la història de la ciutat on més ajudes per xiquet rebran les famílies de València. És un any històric”, ha afirmat, i ha explicat que les ajudes del material escolar s'han incrementat un 20% (amb el que poden arribar a un màxim de 120 euros per alumne o alumna). “De manera, paral·lela, la implantació de la gratuïtat de 0-3 anys per part de la Generalitat ha permés al municipi, per primera vegada en la història, ampliar eixa gratuïtat de 0-3 anys al mes de juliol, la qual cosa és molt important per als pares. I ens ha permés també finançar les escoles d'estiu i l'escola matinera”, ha afegit l'alcaldessa.

“En termes numèrics, la partida pressupostària destinada a assegurar la gratuïtat de l'escolarització de 0-3 anys estesa al mes de juliol, s'ha incrementat un 108%. Les matineres, que és la primera vegada que es financen, compten amb un import de més de 300.000 euros. I, quant a les beques de menjador, també incrementem un 111%, a més d'un 20% de les ajudes al material escolar”, ha continuat assenyalant Catalá. “I tot això –ha continuat- en paral·lel a l'ajuda de 300 euros per xiquet nounat a la ciutat de València, que ja està totalment activat”.

En la trobada amb els mitjans de comunicació, l'alcaldessa s'ha referit també als centres escolars que van resultar afectats per la dana, i ha explicat que l'inici del curs s'ha realitzat “amb absoluta normalitat”. “Tots els col·legis de la ciutat estan operatius, amb total normalitat i moltíssima il·lusió per reprendre de nou el curs en les seues coles després d'un any complicat”, ha afirmat.

Millorar la conciliació

“El que volem és millorar la conciliació –ha assegurat l'alcaldessa- i, per descomptat, per a mi la conciliació es millora o es facilita amb més ajuda, amb millors ajudes i intentant fer front als gastos que té una família quan naix un xiquet”. “La conciliació va d'ajudar les famílies –ha continuat Catalá- d'intentar ajudar les mares al fet que puguen incorporar-se al mercat laboral amb absoluta normalitat i, per això, la gratuïtat de 0-3 anys ajuda molt. Va també que el mes de juliol no siga un caos absolut en un entorn familiar i, per això, estenem gratuïtat 0-3 anys al mes de juliol. I va també que puguen deixar al xiquet una miqueta abans per a arribar al treball i, per això, l'escola matinera”. “En realitat, la conciliació va d'ajudar les mares i els pares a intentar reprendre la vida professional amb normalitat i sentir que els fills estan cuidats”, ha conclòs María José Catalá.

Durant la visita a l'escoleta Solc, l'alcaldessa ha recordat que les actuacions de manteniment i millores dutes a terme este estiu als col·legis de la ciutat i a les escoles municipals, junt amb les quals està previst realitzar fins a finals d'enguany, suposaran una inversió superior als 300.000 euros. S'ha actuat als centres d'Educació Infantil i Primària, CEIP, Pare Catalá (Benimaclet) i Pare Manjón (la Torre) així com en l'escoleta Solc, a les quals se sumen les pròximes intervencions a l'escola infantil municipal de Pinedo, el col·legi municipal de Benimaclet, i els CEIP Sector Aéreo i Castellar-l´Oliveral, que es duran a terme durant el curs que ara comença. Tal com ha assegurat l'alcaldessa Catalá, “enguany la ‘tornada a l’escola’ ve carregada de bones notícies: tenim millors infraestructures i nous projectes educatius”.

En el cas de l'escola infantil que ha visitat l'alcaldessa, les obres van començar el mes de juny passat, coincidint amb la finalització del curs escolar, i conclouran definitivament al llarg d'esta setmana (abans del 15 de setembre, d'acord amb el calendari acordat amb la direcció i l'AMPA del centre). Les obres, que ha executat la firma AC2 Obres i Servicis, amb un pressupost de 71.777 euros, suposen una resposta a les peticions de l'equip docent i les famílies usuàries per a dotar al centre de major funcionalitat. Per a això, s'ha ampliat la zona de menjador i el lavabo d'una de les aules, i s'ha instal·lat un nou bany accessible addicional per al personal (només hi havia un). Així mateix, s'ha construït una zona de magatzem general, un espai d'accés a zona de rentada, i una zona d'accés a cuina, els dos amb emmagatzematge; i s'han substituït les portes interiors de pas i el sòcol de taulell de zona central de l'edifici. Finalment, es pintaran totes les façanes de l'edifici i la part interior del mur i tanca perimetral.

L'escoleta va ser construïda en 1991. Funcionava mitjançant gestió indirecta fins al curs escolar 2018/19, quan es va passar al model de gestió directa pel qual es regix actualment; i compta amb una plantilla de nou educadores. El centre té 6 unitats autoritzades: tres aules de 2 a 3 anys; i altres tres d'1 a 2 anys (encara que este curs seran dos en funcionament, amb 26 llocs escolars). En total, el centre compta amb 76 alumnes i alumnes.

En origen, les actuacions de millora estaven previstes per a finals de 2024, però per a no interferir amb l'activitat lectiva, i d'acord amb la direcció i l'AMPA del centre, es va ajornar l'inici dels treballs fins el mes de juny passat, en acabar el curs i sense xiquets al centre, de manera que el breu període de convivència amb les obres puguera coincidir amb el final d'estes (únicament falten els cristalls de les finestretres de les portes de les aules i de les portes del menjador, i els rodapeus de les diferents dependències en les quals s'ha realitzat la intervenció).

Plaques fotovoltaiques en sis escoletes

Durant este curs està també previst escometre la reparació d'una zona de pas exterior afectada per les arrels d'un plataner situat en una de les cantonades de la parcel·la, així com la substitució del tancat d'un dels laterals del parcel·la escolar. L'alcaldessa María José Catalá ha explicat, a més, que també està planificada per a este curs la instal·lació de plaques fotovoltaiques a l'escola infantil Solc (inversió prevista: 98.727 euros), una iniciativa en la qual prenen part altres 5 escoles infantils municipals, amb un pressupost total de 625.000 €. Les cinc escoletes seran Pardalets, Sant Pau, Gent Menuda, Quatre Carreres i Diputada Clara Campoamor. “Totes les escoles infantils municipals tindran instal·lació de plaques fotovoltaiques, la qual cosa redundarà en una millora de l'eficiència energètica i a més continuarem invertint per a millorar les instal·lacions”, ha explicat l'alcaldessa.

Durant el recorregut pel centre, acompanyada per l'equip directiu i per les regidores d’Educació, Rocío Gil, i dels Servicis Centrals Técnics, Julia Climent, l’alcaldessa María José Catalá ha subratllat l'aposta del govern municipal per l'educació pública i el suport a les famílies. Catalá ha recordat el dispositiu extraordinari de la Policia Local, conformat per 134 agents, i coordinat amb les unitats de districte, que dona cobertura directa a l'entorn dels centres escolars, així com l'activació de 52 agents en un pla de reforç policial per a mitigar el trànsit per les obres de Pérez Galdós i Giorgeta amb la tornada a les aules hui dilluns.

Recursos multimèdia

María José Catalá
María José Catalá