S'està cercant, espereu....

Estàs en: ACTUALITAT

Sanciones campaña uso indebido carril bus-taxi - València

Vés enrere Sanciones campaña uso indebido carril bus-taxi

Tornar

La Policia Local imposa més d'un miler de sancions per l'ús indegut del carril bus-taxi

• La campaña ha tenido una buena acogida entre la ciudadanía

12/05/2024

  • La primera fase de la campanya, de caràcter informatiu, ha continuat amb un període executiu, que contempla sancions de fins a 300 €
  • “L'objectiu no és un altre que el foment del transport públic i sostenible, i el seu òptim funcionament”, afirma Jesús Carbonell, regidor de Mobilitat

El passat 22 d'abril va arrancar la campanya de l'Ajuntament de València “per a sensibilitzar a la ciutadania sobre els perjuís que provoca en el transport públic l'ocupació no autoritzada del carril bus-taxi, com a retencions, col·lapses circulatoris, pèrdues de freqüència i accidents”, tal com ha recordat el regidor de l'Àrea de Seguretat i Mobilitat, Jesús Carbonell. La primera fase de la campanya de control i vigilància dels carrils reservats als autobusos de l'Empresa Municipal de Transports (EMT) i els taxis es va prolongar durant una setmana.

Esta campanya, desenvolupada per agents de la Policia Local i inspectors de l'EMT, tenia caràcter informatiu, a través d'avisos, recomanacions i informació de la normativa vigent a les persones usuàries de vehicles privats, que recorren amb freqüència al carril bus i dificulten la seua fluïdesa. Des de dilluns passat 29 d'abril, la campanya contempla una segona fase, de caràcter executiu, que implica imposar les sancions que marca l'actual ordenament jurídic i que poden arribar fins als 300 euros.

Durant els últims onze dies s'han imposat un total de 1.054 sancions. Les multes per aparcar indegudament en el carril bus ascendixen a 719 i són les majoritàries. També s'han imposat altres 276 sancions per la circulació no autoritzada de vehicles, 47 per parades, i altres 12 per la intervenció de la grua municipal.

La invasió freqüent del carril bus-taxi “va clarament en contra de les dinàmiques d'un bon servici de transport públic a la ciutat, siga amb aparcaments mínims o prolongats, o amb la circulació freqüent dels vehicles privats que, òbviament, tampoc està permesa”, ha explicat Jesús Carbonell.

“Durant la primera fase informativa hem trobat gent molt receptiva i implicada amb la priorització del transport públic, però com ja anunciem, pel bé del transport públic, i en compliment dels reglaments de mobilitat, es va posar en marxa la fase executiva. Hem de tindre molt present que l'ús del transport públic i el seu foment reduïxen notablement la utilització del vehicle privat i ajuden a millorar la qualitat de vida de les persones i a preservar el medi ambient a la ciutat”, ha afegit el regidor de l'Àrea de Seguretat i Mobilitat.

Cal assenyalar que la idea la campanya va sorgir en el si de l'EMT, arran de les reunions mantingudes amb les mateixes centrals sindicals de l'empresa municipal, els qui en pro del bon funcionament del transport públic, havien sol·licitat reiteradament que s'acabara amb l'ocupació no permesa dels carrils bus, perquè a més de “perjudicar el transport públic, incidix directament i de manera negativa” en el desenvolupament diari de la labor del personal de conducció.