La Junta de Portaveus | Ajuntament de València - València

Junta de Portaveus

 

És l'òrgan consultiu i col·laborador de qui exercix la presidència del Ple respecte de l’ordenació dels treballs d’este òrgan i les seues comissions, i adopta els seus acords per mitjà de vot ponderat.

Està integrada per les i els portaveus dels grups polítics municipals –regidor o regidora del grup que transitòriament assumisca esta funció– i l’alcalde o alcaldessa, o en qui haja delegat de forma permanent la funció de presidència del Ple. Es assistida pel Secretari o Secretaria General de la Corporació a sol·licitud de la Presidència.

La Junta de Portaveus té, entre d'altres, les atribucions següents:

a) Rebre les informacions de la presidència sobre assumptes d’interès municipal per a difondre-la entre els membres del grups polítics.
b) Canalitzar les peticions dels grups en relació amb el seu funcionament i la seua participació en els debats corporatius
c) Tractar el règim dels debats i votacions de les sessions plenàries ordinàries i de les extraordinàries que determina la presidència del Ple.
d) Conéixer i valorar determinades decisions que hagen d’adoptar l’Alcaldia o el Ple en matèria organitzativa i establir criteris interpretatius sobre el funcionament dels òrgans col·legiats municipals.

Amb caràcter ordinari la Junta de Portaveus es reunirà una vegada al mes, excepte agost, habitualment el dimarts anterior a la celebració de les sessions plenàries ordinàries, a les 10,30 hores, a fi de disposar de l’orde del dia.

Per raons d’agenda de l'Alcaldia o d’altres circumstàncies es podrà modificar la data o l’horari de la reunió. En tot cas, es compliran els terminis assenyalats pel punt 4 del citat article 33.

La presidència convocarà la Junta de Portaveus per a l’ordenació dels treballs del Ple amb prou termini perquè puga celebrar-se entre 24 i 48 hores abans de cada sessió plenària ordinària i aquelles extraordinàries en què així ho estime. Esta convocatòria no necessitarà cap formalitat i es podrà utilitzar qualsevol dels procediments habituals de comunicació, inclosos els verbals.

Composició

 

 

ALCALDE

 

GRUPO COMPROMÍS

Excmo. Sr. Joan RIBÓ CANUT

|

 

PORTAVOCES

 

 
|

|

|

 

|

|

|

|
 

 

JOAN RIBÓ CANUT

 

Joan Ribó Canut

RESPONSABILITATS ACTUALS EN L'AJUNTAMENT

Alcalde.
President del Consell d'Administració de l'Empresa Mixta Valenciana de Aigües (EMIVASA)

RETRIBUCIONS, DECLARACIONS DE BÉNS I DRETS PATRIMONIALS I DADES TRIBUTÀRIES

Retribució anual bruta: 87.137,82

BOP 03.07.2019 (Pdf. 289 Kb) BOP 26.03.2020 (Pdf. 367 Kb)

Declaració (Pdf. 472 Kb)

ESTUDIS

Doctor Enginyer Agrònom

BIOGRAFIA

Nascut a Manresa (prov. Barcelona) el 17 de setembre de 1947.
Professor durant sis anys de Química Orgànica en les E.T.S. de Enginyers Agrònoms i Industrials i durant vin-i-quatre anys de Química en ensenyament secundari.
Diputat autonòmic en Les corts valencianes de 1995 a 2007.
Regidor de l'Ajuntament de València des de 2011.

Curriculum Vitae (Pdf 403 kb).

DOCUMENTACIÓ ACREDITATIVA

Títol d'Enginyer Agrònom (pdf 1128 kb) Diploma d'Alta Especialització en Tecnologia d'Aliments (pdf 300 kb) Títol de Doctor Enginyer Agrònom (pdf 402 kb)

DADES DE CONTACTE

Telèfon: 962081684 - 962085356
Pl. Ajuntament, 1 - 46002
E-mail: jribo@valencia.es

Xarxes socials:
Facebook: https://www.facebook.com/joanribo
Twitter: @joanribo
Instagram: @joanribovlc

Informació addicional