Notícies Destacades | Ajuntament de València - València
Cerca de notícies
Cerca per dia
Últimes notícies
València aconsegueix que la presència de panderoles siga mínima a la ciutat i manté a ratlla els mosquits

• Treballs de manteniment i revisió
10/07/2021
“La presència de plagues a la ciutat es manté molt controlada, gràcies als treballs de manteniment i revisió permanent”. Així ho ha afirmat el regidor de Salut, Emiliano García, en assegurar que este control, desenvolupat per l’empresa Lokímica, “ha donat un resultat molt positiu respecte a les panderoles, la presència de les quals és mínima en el municipi”. Amb tot, durant l’estiu continuarem els tractaments programats de vigilància i control de mosquits, així com els tractaments contra altres plagues com a panderoles i rosegadors, amb l'objectiu de millorar la qualitat de vida dels veïns i veïnes de la ciutat”, ha anunciat.
El regidor ha explicat que els tractaments en la xarxa de clavegueram es realitzen en 75.000 tapes, amb fins a dues revisions anuals en cadascuna d'elles, a més de 65.000 registres de vorera. “Una de les novetats des de fa un any és l'aplicació de pintura en el clavegueram. L'any passat es van aplicar 40.000 litres de pintura i 50.000 quilos de rodenticida. I gràcies a estos treballs la presència de plagues és mínima”, ha afegit l’edil.
Pel que fa als treballs per a combatre les plagues de mosquits, “la revisió dels focus es manté durant tot l'any i els tractaments s'executen en major número a l'estiu”. “Amb tot, els catalogats actualment estan baix control, per la qual cosa s'ha ampliat la cerca per zones privades per a comprovar si hi ha o no presència d'estos insectes”, ha afegit Emiliano García.
Conscienciació ciutadana
Per últim, el regidor ha manifestat que “un aspecte fonamental per a evitar la proliferació del mosquit tigre és la col·laboració ciutadana”. Les tasques de conscienciació i difusió es porten efectuant de manera recurrent des de la Regidoria de Sanitat i el departament de control de plagues de l'Ajuntament de València. Campanyes i webinars enfocades als bons hàbits per a controlar les aigües estancades en jardineres, piscines…
La Regidoria de Salut compta amb diferents perfils en xarxes socials en els quals fa una labor de divulgació per als ciutadans: webinars i vídeos explicatius en Youtube i informacions del dia a dia i consells en Twitter i Facebook.
Notícies relacionades
-
L'Ajuntament activa els canons d'aigua de la Devesa davant el risc extrem d'incendis per l'onada de calor

-
València se suma a la carrera contra el càncer, que omplirà els carrers de la ciutat d’esport i suport a la investigació oncològica

-
Els servicis municipals treballen en coordinació per a minimitzar les molèsties dels insectes

-
La Regidoria de Sanitat i Consum llança la campanya “Calor extrema, cura extrema” per a protegir la ciutadania davant les altes temperatures

-
La Regidoria de Sanitat i Consum actua en el control de plagues

-
La Policia Local rescata huit gats que vivien en condicions d'insalubritat en un pis del barri de Sant Isidre

-
València celebra el Dia Mundial del Control de Plagues amb activitats per a escolars

-
El dispositiu de vigilància de les platges comptarà amb una reguarda policial les 24 hores i un reforç de l'enllumenat del passeig


