Notícies Destacades | Ajuntament de València - València
Cerca de notícies
Cerca per dia
Últimes notícies
Catalá posa a disposició dels afectats 131 habitatges de nova construcció

• Edifici de Safranar
23/02/2024
- Els habitatges són a estrenar i disposen de llum i aigua i, des d’ahir, estan sent equipades gràcies a la col·laboració de diverses empreses
- Avança que l’Ajuntament consensuarà amb la Generalitat mesures de caràcter econòmic i de vivendes
- A primera hora d’este matí, l’alcaldessa ha agraït “enormement” el treball dels bombers, policies, personal sanitari i les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat
- Subratlla que l’Ajuntament treballa en una solució per al veïnat per als pròxims mesos, “perquè hi ha gent que ho ha perdut tot i no volem que tinguen ni un minut d’incertesa”
L'alcaldessa de València, María José Catalá, ha posat a la disposició dels veïns i veïnes afectats per l'incendi els 131 habitatges de nova construcció que l'Ajuntament va adquirir recentment a Safranar. Els habitatges s'estan equipant gràcies a la col·laboració de diverses empreses.
L'edifici d'habitatges oferit per a reallotjaments està conformat per 131 habitatges, de 2 i 3 dormitoris, 84 places de garatge distribuïts en dos soterranis i 22 trasters, igualment construïts en els dos soterranis. A més, té habilitades 131 places de bicicleta en la planta baixa amb accés des del vestíbul.
Dels 131 habitatges, 85 d'elles tenen dos dormitoris amb una superfície útil de 45-53 metres quadrats mentres la resta dels 46 habitatges restants tenen tres dormitoris i disposen d’una superfície entre 65 i 74 metres quadrats.
Catalá, en una atenció a mitjans de comunicació a primera hora del matí, ha agraït “enormement” el treball dels bombers, policies, personal sanitari i de les Forces i Cossos de Seguretat de l'Estat, “perquè literalment molta gent ahir es va jugar la vida per a salvar i rescatar alguns veïns de la tragèdia”.
L'alcaldessa ha subratllat que l'Ajuntament treballa en una solució per als veïns per als pròxims mesos, “perquè hi ha gent que ho ha perdut tot i no volem que tinguen ni un minut d'incertesa”. En este sentit, ha explicat que ja s'està treballant amb les empreses valencianes, que estan demostrant una resposta exemplar per la seua generositat, per a buscar solucions”
També Catalá ha destacat el comportament “exemplar i generós” dels veïns del barri de Campanar i de tota València, que s'ha bolcat solidàriament per oferir els afectats menjar, roba, mantes, habitatges i habitacions per a “aquells que ho han perdut tot”.
Punt d'atenció
L'alcaldessa ha informat que 38 persones reallotjades romanen en un hotel ateses per un equip de psicòlegs i ha reiterat que “està garantit que seguisquen la setmana que ve a l'hotel mentre l'Ajuntament treballa en una solució per a estes persones que siga duradora.
Segons ha informat l'alcaldessa, l'Ajuntament de València ha establit en l'edifici de Tabacalera un punt d'atenció a les persones afectades per l'incendi de l'edifici de l'avinguda del Mestre Rodrigo. El punt estarà atés per personal funcionari especialitzat i s'ocuparà de gestionar els primers tràmits d'urgència que siguen necessaris. Igualment, l'Ajuntament oferix en este punt atenció psicosocial per a tots els afectats que el requerisquen. El punt operatiu està disponible des de les 8.30 hores del matí.
A més, s'ha activat un segon punt d'atenció a les famílies de les persones que es troben desaparegudes. El punt d'atenció està situat al costat del lloc de comandament avançat i l'hospital de campanya instal·lat ahir a la vesprada. El punt està atés per personal especialitzat i ofereix informació, atenció administrativa i psicològica per a les persones que ho sol·liciten.
Recursos multimèdia
Notícies relacionades
-
València recorda les víctimes de la dana en el primer aniversari del 29 d’octubre

-
El Ple acorda continuar amb els pressupostos participatius ‘VLC Participa’

-
València aprova la compatibilitat de l'ús comercial i esportiu en les parcel·les del Nou Mestalla
-
El Ple dona llum verda a l'ampliació de l'IVO

-
Caballero: “València ha acomplit el 84% dels acords de la comissió d'experts de la dana”

-
València declara el 29 d’octubre dia de dol oficial en record de les víctimes de la dana

-
La campanya de plantació de més de 700 exemplars arboris continua a Rascanya, Patraix, Campanar i Extramurs

-
L'Ajuntament destina vora 3 milions d'euros per a renovar l'enllumenat de les pedanies afectades per la dana i altres zones urbanes


