Notícies Destacades | Ajuntament de València - València
Cerca de notícies
Cerca per dia
Últimes notícies
L'alcaldessa telefona a les falleres majors 2024

• Les noves falleres majors seran proclamades com a màximes representants de les festes dimecres 11
10/10/2023
- María José Catalá llegirà l'acta del jurat encarregat de l'elecció de les falleres majors i, seguidament, telefonarà a les triades
- Les falleres majors 2024 seran proclamades dimecres, en un acte solemne que se celebrarà en l'Hemicicle
L'alcaldessa de València, María José Catalá, anunciarà, hui dimarts, 10 d'octubre, el nom de les Falleres Majors de València de l'exercici 2024. I este anunci el realitzarà segons abans de comunicar-li'l per telèfon a les agraciades (elegides entre les 24 candidates), que seran proclamades com a màximes representants de les festes josefines el dimecres 11.
María José Catalá presidirà, a partir de les 19.00 hores el Ple Extraordinari de la Junta Central Fallera (JCF) que se celebrarà en el Saló de Cristall de l'Ajuntament. Posteriorment, acompanyat pel regidor de Festes i Tradicions, i president de la JCF, Santiago Ballester, es traslladarà a l'Hemicicle Municipal on, en una assemblea extraordinària de presidents de falla, llegirà l'acta del jurat encarregat de l'elecció de les falleres majors de València a qui, directament, els comunicarà la seua elecció per telèfon.
En primer lloc, l'alcaldessa, nomenarà i felicitarà la fallera major infantil de València, qui en la seua conversa amb María José Catalá també es dirigirà, per primera vegada, al món faller. Després li arribarà el torn a la fallera major, qui també es dirigirà a tots els fallers i falleres per a estrenar-se en el seu càrrec.
Amb la tradicional telefonada de l'alcaldessa a les falleres, i el nomenament de les noves falleres majors de València començarà un nou exercici faller.
Demà, dimecres 11, la proclamació de les Falleres Majors 2024 començarà a les 19.00 hores, i se celebrarà en un acte solemne vinculat a les tradicions i festes de la ciutat. A esta cita acudiran les corts d'honor i les falleres majors d'enguany, Laura Mengó i Paula Nieto i les seues corts d'honor, així com representants de les festes de Castelló i Alacant.
Els dos actes es retransmetran en directe, amb streaming, com és habitual a través de la web municipal https://www.valencia.es/es/cas/ayuntamiento/plenodelayuntamiento
Recursos multimèdia
Veure àlbum complet en Flickr
Notícies relacionades
-
L'Ajuntament convoca el concurs de projectes per a les falles municipals de 2027

-
El Palau de la Música presenta el documental ‘Bacewicz x Bomsori’ de Jakub Piątek

-
L’Ajuntament liquida el pressupost de 2025 del Palau de la Música per “mantindre el nivell d’excel·lència musical que València mereix”

-
Les arts escèniques arriben esta primavera als pobles i pedanies de València amb “Cultura a les pedanies”

-
El consistori convoca els XLIV Premis Literaris Ciutat de València, amb nou categories creatives

-
Trànsit habilita un dispositiu especial per la celebració de la 10K Femenina i del Carnestoltes de Russafa

-
L'Ajuntament licita la redacció del projecte d'adequació del moll 3 del Parc Central com a espai expositiu “Espai Valdés”

-
Un QR facilitarà la inclusió de persones amb discapacitat en la Setmana Santa Marinera


