S'està cercant, espereu....

Notícies Destacades | Ajuntament de València - València

Cerca de notícies

Data (dd/mm/aaaa)

Cerca per dia

Últimes notícies


Tornar

València il•lumina el Nadal amb l'“estrela de la solidaritat”

• En el acto de encendido de las luces actuará el valenciano Rei Ortolá y el coro del Conservatorio Municipal Iturbi

02/12/2024

  • L'encesa de les llums de Nadal, el dimecres 4 de desembre, recordarà a les víctimes de la danai agrairà l'ajuda del voluntariat
  • L'alcaldessa participarà en este acte en el qual actuarà el valencià Rei Ortolá i el cor del Conservatori Municipal Iturbi
  • Les falleres majors seran les encarregades de pressionar la palanca que encendrà l'“Estrela de la solidaritat” i les llums “que il·luminaran d'esperança a les persones damnificades i apel·laran a la solidaritat de la població”

L'enllumenat especial per les festes de Nadal s'encendrà a València dimecres que ve 4 de desembre amb un “sentit” homenatge a les víctimes de la dana, i el tradicional acte d'encesa, que estarà carregat de simbolismes, “apel·larà i agrairà la inestimable ajuda del voluntariat i la societat en general”.

L'alcaldessa de València, María José Catalá, ha explicat hui que “València, encendrà l'‘estrela de la solidaritat’ i il·luminarà d'esperança a les persones damnificades, en un acte en el qual la música tindrà un protagonisme destacat”. Concretament, el cor del Conservatori Municipal "José Iturbi" interpretarà en directes peces de Händel i nadales d'Alborch, i se sumarà a la veu del valencià Rei Ortolá, autor de la cançó “Veus de València”, que al·ludix a “la força i a l'ànima” dels valencians i valencianes, “units per a –tal com indica la composició- alçar un mateix poble, una mateixa llar”.

Les falleres majors de València Berta Peiró i Lucía García, amb les seues corts d'honor seran les encarregades de pressionar, a les 19.30 hores, la palanca que encendrà l'“estrela de la solidaritat”. Prèviament, a les 19.00 hores, s'inaugurarà el Betlem muntat en el Saló de Cristall per l'Associació de Belenistas de València, i seguidament es procedirà a l'encesa de les llums que il·luminaran els carrers del centre històric, avingudes, grans vies, barris, i pedanies de la ciutat.

En paraules de l'alcaldessa, “un mantell de llum cobrirà una volta estrelada que connectarà la plaça de l'Ajuntament amb el centre històric i els carrers cèntrics, adornades amb garlandes de llum càlides com a pols d'estreles, que deixaran el rastre del cometa solidari que travessarà enguany cada racó de la ciutat”.

També es recupera la il·luminació ornamental dels arbres de la plaça, els plataners que envolten la plaça que acollirà la pista de patinatge i el carrusel de l'associació dels comerciants del centre històric i els tarongers que presidixen la façana de la Casa Consistorial.