TALLER BARRI QUOTIDIÀ

with No hi ha comentaris

Dijous passat 23 de gener va tindre lloc el taller de “Barri Quotidià” de #ParticipantMorvedre, on veïns i veïnes a títol individual i representants d’associacions (com l’AMPA Mercuri, AVV Saïdia-Morvedre, Falla Visitació-Oriola, AMPA Max Aub, l’Associació de Comerciants de Morvedre o La Saïdia Comuna) es van donar cita per a debatre problemàtiques i proposar estratègies de millora de la qualitat de vida en el seu barri.

En la sessió de “Barri Quotidià” es va abordar la dimensió de barri relacionada amb la vida quotidiana i els serveis públics, tractant aspectes com el comerç local, el mercat, la sanitat o l’educació, entre d’altres.

El taller va seguir un plantejament una miqueta diferent del Taller de Barri Compartit, utilitzant com a punt de partida per a la reflexió col·lectiva un vídeo on diferents agents clau del barri exposen les seues visions sobre les temàtiques a tractar en aquesta fase. A continuació, es va seguir un debat propositiu en taules grupals i finalment la posada en comú d’accions de millora consensuades.

.

Les reflexions de les persones assistents van permetre identificar problemàtiques diverses, com la falta o llunyania d’equipaments esportius o assistencials en el marc del barri, la dispersió dels centres sanitaris i la ineficaç comunicació institucional de les novetats que afecten el veïnat, en particular les sanitàries, la falta de places públiques i de manteniment de les instal·lacions educatives, falta de diversitat i desconeixement de l’oferta comercial entre el veïnat o obsolescència de la imatge del comerç de barri, entre d’altres.

El treball propositiu va derivar en plantejaments fonamentalment orientats a impulsar i donar visibilitat al comerç de barri, crear un centre de dia per a combatre la soledat no desitjada en la tercera edat, introduir “figures dinamitzadores de barri” i serveis/activitats gratuïts per a facilitar la trobada i la creació de vincles veïnals, ampliar l’oferta educativa pública -incloent la Universitat Popular i la creació de rutes escolars segures- o crear bases de dades estadístiques a escala de barri.