S'està cercant, espereu....

Ruta sud - 03. Magatzem i vivenda Mas - València

Vés enrere Ruta sud - 03. Magatzem i vivenda Mas

RUTA SUD - 03. Magatzem i vivenda Mas


Talleres Mas és una empresa fundada en 1915 pels germans Vicente i José Mas Lluch i dedicada a la construcció i la reparació de maquinària en general. A més de la nau que actualment alberga els tallers en el carrer Pare Porta número 8, posseïen una altra finca en l'actual número 5 del mateix carrer. Els bombardejos durant la Guerra Civil la van derrocar i en 1940 es va encarregar un projecte conjunt de magatzem i vivenda a Lluís Albert Ballesteros, arquitecte valencià que havia estudiat a Madrid i màxim exponent del moviment modern en la ciutat de València. Per aquella època estava acabant la construcció del seu edifici més emblemàtic, l'edifici Alonso, en la confluència dels carrers Sant Vicent i Xàtiva.
 

1940 Caixa 1 exp 47847

 



Este mateix estil és el que mostra l'edifici de planta rectangular de 472,50 m² amb façanes que donen als carrers Pare Porta núm. 5, Joan Baptista Llovera i Bello. Amb una distribució diàfana en planta baixa, dedicada a magatzem i taller, on encara es poden observar restes de construccions auxiliars en les parets, la planta alta està originalment distribuïda en quatre vivendes en el plànol: les dos que donen al carrer Pare Porta, més grans i proveïdes de balcó, i les que donen al carrer Bello, amb patis interiors i terrasses que oferixen llum i ventilació directes en cadascuna de les estances. Finalment, les vivendes amb façana al carrer Bello es van deixar sense distribuir i es van dedicar a magatzem, tal com havia deixat com a possibilitat l'arquitecte en la memòria del projecte.
 

1941 Caixa 1 exp 47847

 



Amb un pressupost material de 145.872,79 pessetes, estructuralment l'edifici està construït amb pilars de formigó i jàssenes metàl·liques en doble T de diferents dimensions, així com revoltó ceràmic farcit de reble. Se'n va certificar la finalització en gener de 1942.

En 1956 es va fer un altre projecte per a dividir la planta de baix en dos amb un mur, amb la consegüent modificació de buits. En el carrer Joan Baptista Llovera, el buit es convertiria en dos finestres, una per a cada nou local, i en el carrer Bello s'obririen dos portes. Finalment esta remodelació no es durà a terme.
 


L'ús actual de la planta baixa és de garatge, i encara s'hi poden observar antigues construccions en fusta amb inscripcions que recorden l'antic ús de taller. Hi ha un entresolat que servia d'oficines.

 



 


MAS WAREHOUSE AND HOUSE

Talleres Mas was founded in 1915 by the brothers Vicente and José Mas Lluch. The company makes and repairs all kinds of machinery. In addition to the premises which currently house the workshops at Calle Padre Porta 8, the company also owns another property at number 5 on the aforementioned street. The premises were demolished by bombing during the Civil War. Consequently, Luis Albert Ballesteros, a Valencian architect who had studied in Madrid and the greatest exponent of the modernist movement in the city of Valencia, was commissioned in 1940 to build a warehouse and residence. At that time the architect was finishing the construction of his most iconic work: the Alfonso building at the junction of Calle San Vicente and Calle Játiva.
 

1940 Box 1 File 47847


 



This same modern style is seen in the rectangular building of 472.50 m2 whose facades give onto Calle Padre Porta 5, Calle Juan Bautista Llovera and Calle Bello. The ground floor, where the remains of auxiliary structures are still visible on the walls, has an open-plan distribution for storage and workshops. In the original design the upper floor was distributed into four residences: two larger units giving onto Calle Padre Porta with balconies, opposite two giving onto Calle Bello with interior courtyards and terraces which allowed light and ventilation directly into each of the rooms. In the end, the residences giving onto Calle Bello were left unpartitioned so the space could be used for storage, in keeping with the option the architect had included in his original project proposal.
 

1941 Box 1 File 47847

 


With a materials budget of 145,872.79 pesetas, the building’s structure is made from concrete pillars and metal double-T beams in different sizes, as well as hollow clay bricks filled with rubble. The completion of the building was certified in January 1942.

In 1956 another project was drawn up which involved dividing the lower floor in two using a wall. This involved modifying the openings in the facade: in Calle Juan Bautista Llovera, the opening was converted into two windows, one for each of the new premises; and two new doors were created on Calle Bello. Ultimately this proposed remodel was not carried out.
 


The ground floor is currently used as a parking garage, where old wooden structures with inscriptions which recall the former use of the workshop can still be seen. The building has a mezzanine floor which houses offices.