El CEIP Castellar-l’Oliveral diu la seua en l’Estratègia de Barri
09.02.2022
L’alumnat del Centre d’Educació Infantil i Primària Castellar-l’Oliveral ha sigut protagonista de l’última de les activitats celebrades al barri en el marc de la seua Estratègia Participativa. Vora 60 alumnes de 5é i 6é de Primària, juntament amb les seues tutores, van dedicar uns minuts de la seua jornada a l’aula per tal de reflexionar sobre com és la seua vida al barri, com veuen el seu entorn, quines coses positives hi troben i a quines carències fan front.
L’equip dinamitzador va preparar dues dinàmiques diferenciades d’uns 50 minuts de durada cadascuna. La primera d’elles, amb els xiquets i xiquetes d’entre 10 i 11 anys, es va celebrar al gimnàs del centre. Els i les participants van destacar primerament les coses positives que troben al seu entorn, per a tot després destacar les carències. Mitjançant un sistema de puntuacions, els xiquets i xiquetes van valorar aquells aspectes més representatius en els dos casos. Entre els aspectes més positius se’n van destacar alguns com la proximitat de l’horta, el Teatre l’Horta, el Parc de la Lluna o el poliesportiu. I d’entre les carències, van generar més consens aspectes com la falta de diversitat en el teixit comercial, la inseguretat i la falta de connectivitat amb la resta de la ciutat.
Pel que respecta a l’alumnat de 6é de Primària, d’11 i 12 anys, en aquest cas es va establir un diàleg més extens, combinant la dinàmica participativa amb moments per a la reflexió i l’intercanvi d’opinions. D’entre les carències detectades se’n destaquen algunes com l’absència de carrils bici i parada de Metro, la falta de papereres als carrers i l’adaptació dels parcs públics per al joc dels joves. I, per últim, també hi ha haver moments per a valorar tot allò positiu que ofereix el barri i que suposen potencialitats evidents per al seu desenvolupament, com ara el Centre de Salut, la biblioteca, el teatre, l’horta, les falles i la piscina.
En tots dos casos, les sessions van aprofitar per a emfatitzar en la necessitat d’implantar models participatius a escala de barri en tots els grups de població. Així s’inclou la perspectiva de la infantesa i l’adolescència en el procés participatiu contribuint decididament al disseny de les polítiques públiques d’àmbit municipal per als pròxims anys.

Notícies relacionades
01.09.2021

La implicació de la ciutadania en l’elaboració d’aquest document serà una part fonamental en aquest procés. És per això que durant els pròxims mesos, l’equip tècnic encarregat de coordinar la redacció de l’Estratègia, desplegarà tota una sèrie d’activitats i dinàmiques per tal de recollir les aportacions dels agents socials del […]
17.10.2021

Després d’una breu presentació del que és l’Estratègia Participativa de Barri impulsada per l’Ajuntament de València, el veïnat de Castellar-L’Oliveral va tenir l’ocasió de dir la seua. Mitjançant una estructura senzilla de fils entrellaçats, les persones participants apuntaven a un paper les seues propostes de millora per al poble i […]
25.10.2021

Precisament per a engegar aquest procés oficialment, aquest 25 d’octubre es va celebrar una passejada crítica pels carrers i les places del barri que va comptar amb la presència de la regidora de Participació Ciutadana i Acció Veïnal de l’Ajuntament de València, Elisa Valía. Les estratègies participatives de barri són […]