Buscando, por favor espere....

Estás en: ACTUALIDAD

Renaturalización escuelas - València

Vés enrere Renaturalización escuelas

Volver

L’Ajuntament inicia un projecte de renaturalització de les escoles públiques

Un total de 13 centres educatius públics se sumaran a les iniciatives municipals contra el canvi climàtic amb la plantació d’arbres, ha explicat la regidora Lluïsa Notario

• En la majoria dels centres les actuacions contemplen treballs previs, com ara els d’adequació d’escocells

29/11/2022

L’Ajuntament ha iniciat una actuació de renaturalització en diversos col·legis públics de la ciutat, amb una plantació d’arbres per a reposar la pèrdua d'arbratge originada per malalties i qüestions de seguretat, així com per abatiments derivats d’episodis meteorològics adversos. Així ho ha explicat este dimarts la regidora de Gestió de Recursos, Lluïsa Notario, la qual ha explicat que la plantació d’arbres, que beneficiarà un total de 13 escoles públiques, té un pressupost de 45.694,96 euros, IVA inclòs, i compta amb un termini estimat d'execució de dos mesos.
 

Les escoles beneficiàries d’esta campanya són el CEIP Sanchis Guarner (al barri de Torrefiel), CEIP Santiago Grisolía (l’Illa Perduda-Aiora), CEIP Sant Ángel de la Guarda (Favara-l’Hort de Senabre), CEIP La Fonteta (la Punta-la Fonteta de Sant Lluís), CEIP Pablo Neruda (Malilla), CEIP José Soto Micó (l’Hort de Senabre-la Creu Coberta), CEIP Forn d’Alcedo (el Forn d’Alcedo), CEIP Comunitat Valenciana (Campanar), CEIP Miquel Adlert i Noguerol (Aiora), CEIP Eliseo Vidal (Safranar), CEIP Benimaclet (Benimaclet), CEIP Max Aub (Sant Antoni-Morvedre) i CEIP Ausiàs March (Na Rovella-la Fonteta de Sant Lluís). En la majoria dels centres les actuacions contemplen treballs previs, com ara els d’adequació d’escocells.

“L’emergència climàtica ens interpel·la de manera directa a tota la societat”, ha explicat la regidora Lluïsa Notario, qui ha assenyalat que les altes temperatures que estem vivint “ens demostren clarament la importància de les infraestructures verdes i l’escola, amb la seua funció pedagògica, pot i ha de jugar un paper molt actiu en este canvi de model cap a una ciutat més verda i sostenible, adaptant els seus exteriors i introduint arbres que generen ombres, vegetació i horts urbans, recursos que a més permeten fomentar la sensibilitat sobre les conseqüències del canvi climàtic”.

Notario ha posat en valor que les escoles i escoletes municipals “estan convertint-se ja en agents actius contra el canvi climàtic, ja que alberguen en els seus sostres plaques fotovoltaiques per a autoconsum, o amb el programa educatiu 50x50, que convertix l’alumnat en ambaixadores i ambaixadors energètics”.

En este sentit, la regidora de Gestió de Recursos ha destacat que “en el govern de Joan Ribó estem realment compromesos en la lluita contra el canvi climàtic, i estem treballant i caminant cap a un model de ciutat sostenible”. En este sentit, ha subratllat que “València és una ciutat que compta amb una important infraestructura verda”, i ha recordat que “serem la Capital Verda Europea en 2024, i estem augmentant els espais verds, ara també als centres educatius públics amb este projecte de renaturalització”.

Recursos multimedia

Lluïsa Notario