Buscando, por favor espere....

Estás en: ACTUALIDAD

Refuerzo plantilla Servicios Sociales - València

Vés enrere Refuerzo plantilla Servicios Sociales

Volver

València reforçarà l’atenció a la salut mental i la infància amb 47 nous professionals

La plantilla municipal de Serveis Social augmenta un 125,71 % des de 2015

• Es reforçarà especialment l'àrea de salut mental i l'atenció a infància i adolescència més vulnerable

20/02/2023

L'Ajuntament de València té previst incorporar al llarg d'enguany un total de 47 nous professionals en l'àrea dels serveis socials per a atendre les persones amb problemes crònics de malaltia mental i també a la infància i adolescència en situació de vulnerabilitat.La regidora de Servicis Socials, Isabel Lozano, i la regidora de Gestió de Recursos, Lluïsa Notario, han destacat que este increment de plantilla respon a la decidida voluntat del Consistori de reforçar les polítiques socials.
 

D'estos 47 professionals, 24 s'incorporaran al servici d'atenció específic per a persones amb problemes crònics de malaltia mental (SASEM). Per especialitats, la distribució serà 4 persones graduades en Psicologia, 4 en Treball Social, 8 educadors o educadores socials i 8 especialistes en integració social.

Altres 23 professionals està previst que s'incorporen als equips específics d'intervenció amb la infància i l'adolescència. En este cas, 13 persones graduades en Psicologia i altres 10 amb titulació en Treball Social o Educadors Socials. La regidora de Serveis Socials, Isabel Lozano, ha assenyalat que la infància i adolescència més vulnerable “és un altre dels col·lectius prioritaris al qual hem de garantir tots els drets i tot el benestar”.

Per a Isabel Lozano, “els servicis socials municipals de la ciutat de València estan més reforçats que mai. Una bona prova és veure la plantilla de professionals que estan atenent els diferents programes i recursos d'atenció a la ciutadania”. A data 1 de gener de 2015, la plantilla del sistema municipal de serveis socials era de 280 professionals, mentre que a data 1 de gener de 2023 ha augmentat fins als 632 professionals, la qual cosa suposa un increment del 125,71%.

Per la seua banda, la regidora de Gestió de Recursos, Lluïsa Notario, ha assenyalat que complir les previsions d'incorporació “és un gran repte per a les polítiques de personal d'este Ajuntament tant pel volum de les persones implicades com per la gestió de la seua integració en el treball municipal”. Notario ha afegit que afronta el repte “des de la decidida voluntat de reforçar la qualitat dels serveis que oferim a la ciutadania que és l'única garantia d'aconseguir el reforç de les polítiques socials i de suport als col·lectius vulnerables”.

Este augment de personal, en paraules d'Isabel Lozano, ha derivat en què “hem reduït les ràtios d'atenció que es traduïx en una atenció molt millor a totes les persones que s'acosten als servicis socials municipals”. Estos 632 professionals, per servicis, es distribuïxen de la següent forma: 551 en Benestar Social i Integració, 17 en Envelliment Actiu, 32 en Igualtat i Polítiques Inclusives i finalment 32 en Cooperació al Desenvolupament i Migració.

Recursos multimedia

Isabel Lozano
Lluïsa Notario