Buscando, por favor espere....

Estás en: ACTUALIDAD

Proyectos mejoras servicios municipales - València

Vés enrere Proyectos mejoras servicios municipales

Volver

El personal municipal proposa 40 nous projectes de millora dels servicis de l'Ajuntament, en el marc del 6é curs de Direcció Pública Local

La regidora Lluïsa Notario ha recordat que, des de l'inici d'esta formació en 2016, ja s'han incorporat al voltant de 280 iniciatives de millora que revertixen en la relació amb la ciutadania

• Després de sis anys, s'han elaborat i implantat 280 plans de millora

16/02/2023

L'Ajuntament incorporarà 40 nous projectes de millora dels servicis públics, que se sumen als més de 200 que ja s'havien implementat en el marc de la formació d'empleats públics que el consistori ha impulsat els últims anys, amb la col·laboració de la Universitat de València i de la Fundació Universitat-Empresa de València, ADEIT. Fins a este moment, més de 280 funcionaris i funcionàries han cursat el títol de postgrau d'Expert Universitari en Direcció Pública Local, organitzat per l'Ajuntament. L'alumnat de la sisena edició ha rebut este dijous els diplomes acreditatius de mans de la regidora de Gestió de Recursos, Lluïsa Notario.
 

Tal com ha subratllat l'alcalde, Joan Ribó, “este curs va ser l'inici de l'aposta per la professionalització del personal directiu públic, i s'ha mantingut en successives edicions, amb la labor de formació i perfeccionament del personal funcionari com a element estratègic per a la transformació de les administracions públiques, la qual cosa ho ha consolidat com a fòrum de trobada i impuls per a la innovació, les bones pràctiques i, finalment, la posada en valor del capital humà”.

Durant l'acte, la regidora Lluïsa Notario ha subratllat que “amb este curs, que iniciem en 2016, es va obrir una nova etapa de formació i transferència de coneixements que –ha subratllat- s'ha convertit, de fet, en un dels puntals més importants sobre els quals se sustenta la transformació que ha experimentat este ajuntament en l'organització i gestió de persones”. La regidora ha defensat els avantatges d'esta formació del personal municipal “des del convenciment que la formació és la millor garantia de la prestació a la ciutadania d'uns servicis de major qualitat, pròxims i eficaços que és, al final, l'objectiu últim de tota la gestió”. A més, ha recordat que, en els últims anys, s'han multiplicat per cinc les places i el pressupost dedicats a la formació dels empleats públics, i que esta titulació impulsada junt amb la Universitat de València s'ha convertit en un referent per a la resta d'entitats locals i administracions de l'Estat. Des de 2016, el funcionariat municipal participant en el curs de Direcció pública local ha elaborat prop de 280 plans per a millorar els servicis de l'Ajuntament, que s'han anat implantant des de llavors.

L'acte de lliurament de diplomes ha comptat amb la participació del sotssecretari general de la Universitat de València, Andrés Boix Palop, que ha subratllat que la millora de la capacitació professional del personal municipal “redunda en millores per al veïnat en tots els àmbits”.

Propostes d'agilitació de tràmits i d'accés a dades

Entre les propostes que s'han realitzat en esta sisena edició dels títols, s'ha presentat una eina per a poder realitzar de manera conjunta la tramitació dels títols habilitants d'obra i ambientals, la qual cosa impactarà en el 50% dels 8.000 expedients que maneja el Servici Municipal d'Activitats. S'ha treballat també en un projecte per a maximitzar els usos de notificacions sobre informació tributària en determinats casos, la qual cosa permetrà reduir els costos fins a 90.000 euros, i agilitzar notablement procediments. Així mateix, s'ha plantejat també un projecte col·laboratiu que facilitarà la transmissió de dades i arxius auxiliars en la plataforma electrònica municipal comú per als servicis, i la seua edició en format original.

Una altra de les propostes ha sigut l'elaboració de quatre catàlegs amb criteris d'avaluació i ponderació per a l'elaboració de plecs i expedients de contractació, la qual cosa facilitarà i harmonitzarà els processos, donarà majors garanties jurídiques, i reduirà la probabilitat de recursos que alentixen els processos.

També s'ha introduït un projecte de gestió i millora dels servicis que s'oferixen en els cementeris municipals, atesa l'especial circumstància que suposa la pèrdua d'un ser estimat i a la necessitat de tractar estos assumptes evitant que la relació amb l'administració supose un obstacle addicional. I també s'ha presentat un projecte de Govern Obert consistent en l'elaboració d'un inventari de les dades de què disposa l'Ajuntament, en el marc de l'Estratègia València 2030.

L'acte de lliurament de diplomes ha conclòs amb la intervenció de la regidora Lluïsa Notario, qui ha subratllat l'objectiu últim d'esta iniciativa: “la consolidació d'un sistema de gestió pública que afavorisca la cohesió social, la igualtat d'oportunitats i el benestar de la ciutadania”. “Sabíem que per a aconseguir els nostres objectius era imprescindible comptar amb personal empleat públic d'alt nivell, capaç d'abordar de manera creativa i innovadora la gestió dels assumptes públic; i els resultats, any rere any, no han defraudat. Després de sis anys, s'han elaborat i implantat 280 plans de millora, la beneficiària última de la qual ha sigut la ciutat de València”.

Recursos multimedia

Ver álbum completo en Flickr

Lluïsa Notario