Buscando, por favor espere....

Estás en: ACTUALIDAD

Plan sostenibilidad turística - València

Vés enrere Plan sostenibilidad turística

Volver

València presenta el Pla de Sostenibilitat Turística 2022-2024

El Pla disposa d’un pressupost de 7’5 milions d'euros provinents dels fons Next Generation

• El Pla de Sostenibilitat s'ha presentat hui a l'Oceanogràfic

05/07/2022

El Pla de Sostenibilitat Turística de la ciutat de València 2022-2024 compta amb un pressupost de 7,5 milions d'euros, procedents dels fons Next Generation, i el seu objectiu prioritari és fer de València una ciutat en la qual el turisme és i continue sent un motor econòmic, de benestar per a la ciutadania i de protecció mediambiental. El Pla ha estat presentat en l’Oceanogràfic per la vicealcaldessa, regidora de Desenvolupament Urbà i alcaldessa en funcions, Sandra Gómez, i el regidor de Turisme i Internacionalització, Emiliano García, en una roda de premsa en la qual també han participat Antonio Bernabé, director de Visit València, i Eduardo Nogués, director de l’Oceanogràfic.

 

La vicealcaldessa i alcaldessa en funcions ha destacat que “el Pla de Sostenibilitat que presentem hui pretén donar continuïtat a l'Estratègia de Turisme que arrancàrem en l'anterior legislatura, que ja es va demostrar pionera pel que fa a la col·laboració pública i privada, la participació de la societat en les decisions sobre turisme i la coordinació interadministrativa. Igualment, ens va permetre millorar la rendibilitat, la segmentació, internacionalització i la competitivitat de l'activitat turística a València i establir les bases de la sostenibilitat i la digitalització que ens permetrà assumir nous reptes”. En definitiva, ha destacat Gómez, “una estratègia que ha merescut el reconeixement de la Unió Europea com a Capital Europea del Turisme Intel·ligent en 2022”.

Gómez ha destacat que “València es troba en condicions d'implementar un pla ambiciós i que ens permet assumir responsabilitats pel que fa a la minimització de l'impacte de l'activitat turística, tant a nivell social com mediambiental. I que, a més, acompanyarà a les empreses turístiques per a fer el salt a l'accessibilitat, sostenibilitat i digitalització de serveis i processos”.

Per la seua banda, el regidor de Turisme i Internacionalització, Emiliano García, ha destacat “l’important treball que s'ha realitzat en estos dos últims complicats anys, tant per part del sector empresarial com per part de les administracions públiques i que ha permés no només consolidar el posicionament de València en els diferents mercats sinó, a més, assumir amb èxit importants esdeveniments nacionals i internacionals”. García ha posat de manifest “la capacitat de recuperació del sector turístic, i l'efecte rebot que ha tingut l'activitat quan les condicions han estat favorables i la importància per a la ciutat de disposar d’una estratègia turística compartida que implique empreses, residents i turistes”.

Pel que respecta al Pla de Sostenibilitat disposa d’un pressupost global de 7,5 milions d'euros, i es divideix en 4 eixos: transició verda i sostenible, millora de l'eficiència energètica, transició digital i competitivitat. El primer d'ells, amb un pressupost d'1.132.000 euros, inclou 6 actuacions: “Observatori de Sostenibilitat Turística”, “Reducció de la Petjada Hídrica del Turisme”, “Posada en Valor Turístic de l'Ecosistema: Horta”, “Gestió d'Espais Naturals: Pla de Millora d'Usos Turístics en en el Parc Natural de l’Albufera”, “Economia Circular en Turisme: Programa de Reducció de Plàstics” i “Productes Km0: Alimentació Sostenible en Turisme”.

Pel que respecta a l'eix 2, en matèria d'eficiència energètica, s'estableixen 5 actuacions amb un pressupost d'1.500.000 euros. Així, s'estableixen mesures per a la descarbonització de l'activitat turística, tant des del punt de vista del càlcul de petjada de carboni com dels plans de reducció i compensació; la transformació d'esdeveniments i rodatges sostenibles i l'impuls de la mobilitat turística sostenible.

L'eix 3 impulsarà la transició digital, tant de l'entorn turístic públic com del privat. Així, amb un pressupost total de 3.194.000 euros, es destaquen 7 actuacions concretes com la “Plataforma Global de Gestió de la destinació i Intel·ligència Turística”, els “Sistemes Globals de Gestió i Venda a Clients”, la “Digitalització de la Interpretació del Patrimoni Cultural”, “Model d'Informació i interacció amb el turista, màrqueting a la carta i atribució de conversió de clients”, la “APP avançada de relació amb el viatger”, la “Reactivació de l'oferta de patrimoni cultural festiu: ciutat artista” i la “Digitalització de la Targeta València Tourist Card i creació de l’Events Card”.

Finalment, en matèria de competitivitat s'impulsaran les certificacions de sostenibilitat, un pla de comunicació i sensibilització de turistes i residents, l'acompanyament i la transformació digital del sector turístic, la reconceptualització de les oficines de turisme i el sistema de senyalització digital intel·ligent i accessible. Este últim eix té un pressupost total d'1.674.000 euros.

Per accedir al Pla Estratègic: https://bit.ly/3aieLwo

Per accedir al vídeo: https://bit.ly/3NObdzA

 

 

50%

 

 

Recursos multimedia

Sandra Gómez