Buscando, por favor espere....

Estás en: ACTUALIDAD

Incremento teleasistencia - València

Vés enrere Incremento teleasistencia

Volver

València acabarà en març amb la llista d’espera de la teleassistència, ampliant el servici a 900 persones més

La Regidoria de Servicis Socials treballa, paral·lelament, en la licitació d’un nou contracte que incrementarà el pressupost dels 6,4 fins els 9 milions d’euros

• Una usuària del servici de teleassistència municipal

16/02/2021

La regidora de Servicis Socials, Isabel Lozano, ha anunciat hui que el servici de teleassistència municipal s’incrementarà en el mes de març en un 15 %, de manera que s’augmentarà el nombre de persones que el consistori atén en 900 més. L’Ajuntament farà una inversió de 31.500 euros per “acabar amb la llista d’espera actual que té el servici de teleassistència, que se situa en les 794 sol·licituds”, segons ha informat l’edil. D’esta forma, en menys d’un mes, la teleassistència s’ampliarà de les 6.000 persones que la reben actualment a un total de 6.900.

 

La regidora Isabel Lozano ha destacat la “importància que té este servici en la millora de la qualitat de vida i l’autonomia de la gent gran de la nostra ciutat. I, especialment de les que es troben en situació de vulnerabilitat, ja siga per edat, aïllament social o problemes de salut. Amb esta ferramenta potenciem la seua autonomia personal i la del seu entorn, i així facilitem la permanència en el seu domicili el major temps possible, mantenint per ells mateixos el control de la seua vida”.

La teleassistència és una prestació tècnica d’atenció, suport personalitzat i intervenció social, que funciona a través de la línia telefònica, amb un equip de comunicació i informàtic específic ubicat en un centre d’atenció social i en el domicili dels beneficiaris. A través d’un penjoll o polsera les persones usuàries poden entrar en contacte verbal amb un professional immediatament, i tenen assistència de manera ininterrompuda i permanent les 24 hores del dia els 365 dies de l’any, la qual cosa permet donar resposta immediata i adequada a crisi, situacions d’emergència, necessitat social, soledat o aïllament. Es tracta d’un servici professionalitzat i en contacte amb els servicis sanitaris, a diferència d’altres tipus de projectes.

“A més, cal recordar que este govern municipal ha ampliat les persones destinatàries que poden beneficiar-se d’este servici de teleassistència; i és que, a més de les persones majors de 65 anys, les persones amb diversitat funcional de més 18 anys que, tot i tindre cobertes les seues necessitats bàsiques de vivenda, alimentació, higiene personal i domicili, estiguen vivint soles o amb altres persones d’idèntiques característiques, també l’estan rebent”.

 

NOU CONTRACTE DOTAT AMB MÉS DE 9 MILIONS D’EUROS

 

D’altra banda, Lozano ha avançat que s’està preparant una nova contractació que incrementarà el nombre de beneficiaris en un 20 % inicial, passant de 6.000 a 7.200. A més a més, l’edil ha indicat que es podria ampliar addicionalment en un 20 % més, de manera que el nombre de beneficiaris passaria a ser de 8.400 persones usuàries. Per això, el pressupost que es destinarà passarà de ser de 6.468.384 euros a incrementar-se en un 40 % i ser de 9.055.737,60 euros.

Finalment, Lozano ha volgut llançar un missatge de tranquil·litat als barris d’Aiora i de l’Illa Perduda, on durant tres anys s’ha desenvolupat un projecte gratuït per a les famílies, diferent a la teleassistència, que ha consistit en la instal·lació d’una sèrie de sensors als pisos. Lozano ha dit que es tracta d’un servici que queda lluny de tot el que oferix la teleassistència i ha recordat que 315 de les 525 persones que formaven part d’este projecte estan rebent el servici de teleassistència municipal.

Recursos multimedia

Isabel Lozano