Buscando, por favor espere....

Estás en: ACTUALIDAD

Formación Policía Local necesidades especiales - València

Vés enrere Formación Policía Local necesidades especiales

Volver

La Regidoria de Protecció Ciutadana promou la formació de 500 policies per a atendre persones amb necessitats especials

La Policia Local de València treballa també en un protocol per a atendre col·lectius especialment vulnerables “de la millor forma possible”

• Un total de 160 agents ja han rebut la formación fins a este moment

10/09/2022

La Regidoria de Protecció Ciutadana ha impulsat la formació especialitzada de 500 agents, dirigida a millorar l'atenció a persones amb diversitat funcional. Un total de 160 integrants de la Policia Local de València ja han rebut esta formació en la qual s'han abordat les necessitats específiques de persones amb paràlisi cerebral, amb síndrome d'asperger, autisme, esquizofrènia o discapacitats sensorials o físiques. L'objectiu és que l'any que ve, una tercera part de la plantilla conega les característiques de cadascun d'estos col·lectius amb la finalitat de proporcionar el millor tracte possible i facilitar la seua integració en la societat.

 

El regidor de Protecció Ciutadana, Aarón Cano, ha subratllat que “la Policia Local vol ajudar sempre a la ciutadania, des de la nostra responsabilitat d'atendre, protegir i donar suport de la millor forma possible a tots els col·lectius que són especialment vulnerables. Podem fer molt per ells i el primer pas és conéixer-los”. L'edil s'ha reunit esta setmana amb representants del Comité d'Entitats Representants de Persones amb Discapacitat de la Comunitat Valenciana (CERMI) per a definir el full de ruta que seguirà la Policia Local de València amb el propòsit d'elaborar un protocol que puga ajudar qualsevol persona funcionària a saber com actuar davant diferents situacions.

El regidor s'ha referit a la lamentable situació esdevinguda el 14 de març de 2021, quan personal de la Policia Local de València va expulsar a un home de 36 anys d'un autobús de l'EMT “per les molèsties que, pel que sembla, havia ocasionat a passatgers de la línia”. Tal com ha evocat l'edil, “aquell home tenia una discapacitat del 67 per cent i era autista; pel que la Plataforma de Defensa, TEA, va denunciar els fets; i la Regidoria de Protecció Ciutadana, que va recaptar tota la informació possible sobre l'incident, va prendre nota”. “Aquella situació podia haver-se evitat –ha afegit el regidor- i per això necessitem conéixer tots els col·lectius amb els quals interactuem, persones que tenen necessitats especials que estem obligats a conéixer per tal de millorar la nostra atenció”.

El responsable municipal de Protecció Ciutadana va impulsar llavors una formació que han rebut 160 agents fins al moment sobre les característiques i les necessitats d'estes persones. “Podem fer molt per elles i ho farem”, ha assegurat Cano, qui ha recordat que aquell incident en l'autobús “va suposar un abans i un després en l'atenció a estes persones: tota la direcció del Cos de la Policia Local de València va comprendre que passava alguna cosa i que havíem de reaccionar”, i per això es va veure també la importància de treballar totes estes qüestions amb els actors socials i amb entitats com el Comité d'Entitats Representants de Persones amb Discapacitat de la Comunitat Valenciana (CERMI).

En els cursos, agents de totes les unitats de districte aprenen quins i com són les necessitats específiques que té cada persona amb diversitat funcional, i també com millorar la comunicació amb ells i elles per a facilitar la seua integració en la societat. “Podem ajudar en qualsevol discapacitat, ens posem a la disposició de les associacions per a conéixer-nos mútuament i conéixer les necessitats de tots els col·lectius” ha afegit l'inspector de la Policia Local de València Benito Velasco i president del club Avapace Corre, l'Associació Valenciana de Paràlisi Cerebral, en la reunió que han mantingut amb representants de CERMI, “l'ajuda de les quals és –ha apuntat Velasco- indispensable perquè la nostra formació siga totalment eficaç i servisca de veritat a tots estos col·lectius que necessiten ser coneguts”. En la reunió amb representants del CERMI també es va abordar la necessitat de desenvolupar un protocol que definisca com ha de comportar-se un funcionari públic davant diferents situacions que es puguen produir amb persones amb necessitats especials. “El nostre repte és a llarg termini -ha conclòs el regidor Aarón Cano- i ha d'estar integrat en el dia a dia de la Policia”.