Buscando, por favor espere....

Estás en: ACTUALIDAD

FITUR 2021 - València

Vés enrere FITUR 2021

Volver

Visit València porta a FITUR l'oferta cultural de la ciutat

València rep el premi Fitur Actiu pel projecte de Geocaching del Sant Grial

• Estand de la Comunitat Valenciana a FITUR

19/05/2021

La regidoria de Turisme i la Fundació Visit València han presentat en la Plaça Central de Fitur les apostes culturals de la ciutat. El regidor de Turisme Emiliano García ha exposat dos dels grans projectes per a la temporada 2021-2022 que fan de València una destinació turística cultural de primer nivell, conjuminant tradició i modernitat: la campanya ‘València, destí del Sant Grial’ i la València Capital Mundial del Disseny 2022.

 

L'estand de València es troba en el pavelló número 7, i s'aposta per formats digitals a través dels quals es projecta la millor imatge de València. Compta amb una pantalla que exhibix vídeos en bucle de les principals campanyes: el Sant Greal, la candidatura dels Gai Games, l'agenda esportiva de la ciutat, el projecte de l'Etiqueta Intel·ligent de Sostenibilitat Turística, la gastronomia, les Falles i l'agenda de plans Unique València.

Així mateix, es facilita l'accés a l'eina infotools de Visit València (eina digital de informació turística) que permet tindre accés a tota la informació turística de la ciutat des de qualsevol dispositiu mòbil.

Durant la primera jornada de la 41a Fira Internacional de Turisme, l'Ajuntament de València ha posat en valor els recursos fonamentals per a entendre el relat d'una ciutat, la cultura de la qual és un dels seus principals patrimonis. Tots dos projectes demostren que València manté un perfecte equilibri entre tradició i avantguarda. D'una banda, la campanya impulsada amb motiu del Segon Any Jubilar del Sant Calze, per un altre, la Capitalitat Mundial del Disseny que ostenta València en 2022.

“Tenim a València l'únic Grial reconegut pel Vaticà com a possible autèntic. És un element de comunió per als catòlics i els turistes de pelegrinatge”, ha expressat Emiliano García. També ha recalcat l'atractiu històric, cultural i simbòlic de la relíquia: “abraça valors positius universals que ho converteixen en un símbol de la unió entre cultures”.

Este tipus de turisme permet a la ciutat desestacionalitzar, un dels grans reptes de la ciutat. Antonio Bernabé, director de Visit València, va recordar les dues grans accions de la campanya, el vídeo promocional, inspirat en les aventura d'Indiana Jones, que genera un ambient d'intriga i misteri entorn a la relíquia, i el joc de geocaching “Després de les pistes del Sant Grial”, una aplicació mòbil que “millora l'experiència en el destí” recorrent onze punts de la ciutat. A més de la ‘Ruta del Calze’, que s'està preparant actualment i té origen en Sant Joan de la Penya i fi a València.

La València Capital Mundial del Disseny 2022 és la gran aposta de la ciutat per donar suport a la promoció nacional i internacional de València com a focus de creativitat i disseny, donant a conéixer als seus professionals i la seua obra. Asi, el “Mapa del Disseny”, llançada per Visit València i WCD, es presenta com una guia de referència que situa en el mapa de la ciutat aquells espais (galeries, restaurants, museus, cafés, hotels, botigues …) reconeguts pel seu disseny com a element de diferenciació.

Amb esta aposta, la ciutat busca secundar i donar visibilitat al sector valencià, tant a nivell individual com col·lectiu, i així estimular que continuen sorgint noves iniciatives per a continuar donant pes al disseny en l'oferta de la ciutat.

Hui dijous, València recollirà el premi Fitur Actiu pel projecte de Geocaching del Sant Grial, i a la vesprada presentarà l'oferta turística esportiva de la ciutat. El divendres, en l'última jornada de Fitur, es presenta la candidatura dels Gai Games, l'any Berlanga, el projecte de sostenibilitat i l'Eurobasket femení.