DIA Ampliación norte Puerto - València

null DIA Ampliación norte Puerto

Tornar

Ribó sol·licitará formalment la realització d'una Declaració d'Impacte Ambiental del projecte d'ampliació nord del Port

L'alcalde ho ha comunicat en la reunió que ha mantingut amb una vintena d'entitats veïnals i ecologistes

L'alcalde farà la sol·licitud formalment en el pròxim Consell d'Administració de l'Autoritat Portuària de València

• L'alcalde farà la sol·licitud formalment en el pròxim Consell d'Administració de l'Autoritat Portuària de València

21/04/2021

L'alcalde de València, Joan Ribó, sol·licitarà formalment en el pròxim Consell d'Administració de l'Autoritat Portuària de València la realització d'una Declaració d'Impacte Ambiental del nou projecte d'ampliació Nord del Port de València. Així ho ha comunicat el primer regidor en la reunió que ha mantingut esta vesprada en l'Hemicicle de l'Ajuntament amb una vintena d'entitats veïnals i ecologistes.

 

Les entitats que han acudit a la cita són la Federació d'Associacions Veïnals de València, Litoral per al Poble, l'Associació de Veïns del Grau, l'Associació de Veïns del Cabanyal-Canyamelar, Joventut pel Clima, l'Associació de Veïns de Pinedo, l'Associació de Veïns de Castellar-l’Oliveral, l'Associació de Veïns La Unió-La Punta, Amics de la Malva, Acció Ecologista-Agró, l'Associació de Veïns de Natzaret, Per l'Horta, Ecologistes en Acció i l'Associació de Veïns de la Devesa-el Saler, així com la plataforma Comissió Ciutat-Port. En la reunió han estat també presents el vicealcalde i regidor d'Ecologia Urbana, Sergi Campillo, i el regidor de Platges i Mobilitat Sostenible, Giuseppe Grezzi.

«Com a alcalde –ha afirmat Ribó- tinc l'obligació de defensar els interessos de la ciutat. Estic en el Consell d'Administració del Port i conec de primera mà tota la problemàtica d'este projecte, que ha anat canviant al llarg del temps. En principi contemplava el dragatge de l'entrada d'esta nova terminal fins -22,5 metres. Ara estem davant un projecte modificat, i esta modificació ha suposat que hi ha una falta de materials sòlids per a fer tot el recobriment, la qual cosa suposa un problema mediambiental».

Ribó ha explicat la seua petició d'una DIA «sobretot per un problema de mobilitat, que és el més important: si arriben ací milions de contenidors, s'hauran de desplaçar –ha indicat- i el que no es pot permetre és que això supose un augment del moviment de vehicles a la ciutat i, especialment, en la seua àrea metropolitana». Ribó ha citat, a més, altres aspectes a tindre en compte com, «a banda de l'afecció a les platges del Sud, d'on vindran 1.300.000 de metres cúbics per a cobrir la famosa ampliació? O l'afecció paisatgística sobre les platges de la Malva-rosa i el Cabanyal».

L'alcalde ha instat també a «aprofitar perquè el Port faça una aposta pel tren, i això enllaça amb la necessitat d'un Corredor Mediterrani potent, que siga un node que realment ajude a l'economia d'aquesta ciutat».

Finalment, Joan Ribó ha apuntat que no és raonable que faça una Declaració d'Impacte Ambiental qui pren la decisió de demanar un projecte. «No es pot ser jutge i part. No sembla raonable que l'autoritat competent per a prendre aqueixa decisió siga Ports de València»

Recursos multimèdia

Veure àlbum complet en Flickr

Joan Ribó