Buscando, por favor espere....

Estás en: ACTUALIDAD

Competitividad turística - València

Vés enrere Competitividad turística

Volver

València es prepara per a reforçar la competivividad turística de cara a la recuperació

El regidor Emiliano García ha realitzat un balanç de l'activitat en 2020, i ha assenyalat que València es projecta com a destinació «sostenible, saludable i segura»

16/02/2021

Al cap d'un any que ha sigut «molt dur i complicat», tal com ha subratllat el regidor de Turisme i Internacionalització, Emiliano García, València es prepara, de cara a la recuperació de l'activitat, per a reforçar la seua projecció com a destinació turística «sostenible, saludable i segura». García ha realitzat este dimarts un balanç de l'activitat durant 2020 i de les perspectives de futur que es dibuixen de cara a la pròxima campanya.

 

El regidor ha assenyalat les dos qüestions claus perquè el sector turístic de la ciutat puga afrontar la recuperació econòmica amb èxit: «a curt termini, hem de ser capaços de mantindre el nostre teixit empresarial i maximitzar els fons de recuperació impulsats a nivell autonòmic, nacional i europeu». «I de manera paral·lela, hem d'estar preparats per al moment de la reactivació de la demanda, de manera que els projectes que impulsem esten orientats a recuperar la competitivitat del sector de la manera més àgil possible». Emiliano García ha donat a conéixer les expectatives i projectes del sector turístic urbà, acompanyat pel director general de Visit València, Antoni Bernabé, així com pels representants dels sectors de l'hostaleria i les agències de viatges: Miguel Jiménez, president de l'Associació Empresarial Valenciana d'Agències de Viatges (AEVAV); Javier Vallés, vicepresident d'HOSBEC; i Luis Martín, president d'Unió Hotelera.

Tots ells han assegurat que afronten la pròxima campanya amb optimisme. «El sector del turisme i els viatges ven il·lusió, i nosaltres volem estar il·lusionats; no ens queda una altra», han explicat, i han assegurat que «volem reinventar-nos i per a això cal ser optimistes». Per part seua, Emiliano García ha assegurat que «el 2021 serà un any clau per a l'activitat turística i València ha d'aprofitar la posició avantatjosa que manté respecte a la resta de destinacions». «La nostra ciutat –ha continuat- ha esmorteït la situació millor que les nostres destinacions competidores, i hem pogut aprofundir en la imatge de la ciutat com a destinació sostenible i saludable, la qual cosa ens ha permés millorar el nostre posicionament i la nostra visibilitat respecte a altres destins», ha explicat.

El regidor ha subratllat també que l'actual «no és una crisi del sector turístic, ni del nostre model de turisme sostenible», sinó que «la crisi sanitària afecta a un dels pilars fonamentals del turisme: a la mobilitat, especialment la dels mercats internacionals; i les dades registrades en 2020 així ho reflecteixen». Segons les dades de Visit València, durant l'any passat les pernoctacions es van reduir un 68,3% i el nombre de passatgers en l'aeroport va ser un 71,1% menor.

«Però de manera paral·lela, han sigut moltes les iniciatives que s'han anat impulsant al llarg d'esta pandèmia per a esmorteir els efectes econòmics i socials, i contribuir al manteniment del nostre teixit empresarial. L'última d'elles, la posada en circulació dels 28 milions d’euros del Pla Resistir per a pal·liar l'impacte en el mínim temps possible als sectors afectats per les restriccions imposades per la covid-19», ha explicat el regidor Emiliano García.

El director de Visit València, Antoni Bernabé, ha assenyalat les accions directes de suport al sector turístic i estímul del consum que ha impulsat l'Ajuntament: les campanyes #Valènciacontigo, València Manera On, Turisme MICE: València Meet Surprise, i de suport al comerç local ‘Dia de la Mare’; el Pla d'Estímul al Turisme; les dos edicions de Cuina Oberta; la Setmana de la Paella; la Targeta ‘Modo On’; o el suport a les iniciatives de Delivery i Take Away.

 

VALÈNCIA, LA MILLOR CIUTAT DEL MÓN PER A VIURE

 

De fet, ha assegurat Bernabé, «València és una marca cada vegada més consolidada». Ha sigut designada Ciutat més saludable segons un de Money.co.uk; i triada com la Millor ciutat per a viure del món segons una enquesta del portal “Expats” d'InterNations (primer lloc entre 66 ciutats a tot el món). A més, la nostra ciutat està en el ‘top 20’ del City Brand Barometer 2020, que recull les 109 ciutats amb els sectors turístics més forts i de major creixement. València ha accedit per primera vegada a este rànquing que analitza els actius turístics de cada ciutat i la seua reputació com a destinació.

Durant el 2021, es defineixen diferents línies per a potenciar la visibilitat de la marca València, com la World Desing Capital 2022, el Sant Greal, els Gai Games 2026 (finalista), l'Any Berlanga; o que som primer destí del món a mesurar la petjada de carboni de l'activitat turística. Destí neutre en carboni 2025. De cara a la «reactivació del turisme postcovid», García i Bernabé han apuntat la importància d’«orientar els projectes impulsats per la ciutat a les línies mestres dels plans de recuperació a nivell europeu, nacional i local: Next Generation UE - Mecanisme de Recuperació i Resiliència CE; España Puede (Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRR) d'àmbit estatal; o l'Estratègia Valenciana per a la Recuperació (autonòmica), entre altres. Finalment, els dos representants han anunciat la posada en marxa de diferents projectes, estructurats entorn de tres eixos estratègics: Intel·ligència i digitalització; València, destí sostenible i neutre en carboni; i Innovació i creació de valor.

Emiliano García ha conclòs mostrant el seu «suport i compromís als qui conformen sector turístic, que des del primer moment han mostrat una actitud exemplar cap a la societat. Estem treballant perquè el turisme torne a ser motor de desenvolupament de la nostra ciutat», ha conclòs.

Recursos multimedia

Ver álbum completo en Flickr