Buscando, por favor espere....

Estás en: ACTUALIDAD

Carril bici Cardenal Benlloch - València

Vés enrere Carril bici Cardenal Benlloch

Volver

Mobilitat Sostenible inicia les obres del carril bici de Cardenal Benlloch i Eduard Boscà

Este nou tram suposarà l'enllaç entre les Universitats, el Port de València i el llit del Túria, la qual cosa millorarà sensiblement la mobilitat en la zona est de la ciutat

• El carril bici discorre per Cardenal Benlloch i Eduard Boscà

20/02/2023

Este matí s'ha signat l'acta d'inici i han començat les obres dels 1.300 metres de carril bici que connectarà l'avinguda de Blasco Ibáñez amb el passeig de l'Albereda a través de l'avinguda Cardenal Benlloch i del carrer Eduard Boscà. Les obres, que tenen un termini previst de tres mesos, suposaran l'ocupació progressiva del carril EMT-taxi i un altre carril de l'eix Cardenal Benlloch-Eduard Boscà direcció Albereda. L'ocupació de la calçada per les obres avançarà per trams deixant lliure un carril de 4 metres per a la circulació del trànsit motoritzat i coordinant, amb els servicis corresponents, tant el trasllat dels contenidors de residus sòlids com el de les parades de l'EMT, que serà adequadament informat.
 

Una vegada finalitzen les tasques el carril bici bidireccional, de 2,50 metres d'amplària i segregat en calçada, connectarà amb els carrils bici existents en l'avinguda Blasco Ibáñez, avinguda del Port, Albereda i amb les ciclocarrers Vicente Sancho Tello-Rodríguez de Cepeda i Pobla de Farnals-carrer Eolo. Este nou tram suposarà l'enllaç entre les Universitats, el Port de València i el llit del Túria, la qual cosa millorarà sensiblement la mobilitat en la zona este de la ciutat. Es tracta d'un projecte sorgit dels pressupostos participatius DecidimVLC 2019/2020.

El regidor de Mobilitat Sostenible, Giuseppe Grezzi, ha afirmat que “treballem per millorar l'accessibilitat de manera integral, començant per les vianants, i seguint per la resta de persones que intervenen en la via pública, amb prioritat per ls usuaris del transport públic o mitjans sostenibles”. A més Grezzi ha apuntat que “cada projecte s'estudia tractant que la situació resultant siga l'òptima, no sols per oferir una solució immediata, sinó perquè siga efectiva a llarg termini, de manera que no calga treballar de nou per a corregir errors del passat”.

S'aprofitarà la construcció de l'eix ciclista per a introduir millores per a l'accessibilitat per als vianants (que ja es veurà millorada en facilitar un espai segur a bicis i VMP i fer més injustificable la seua circulació per voreres) i es crearan dos nous passos de vianants en la intersecció del carrer Pobla de Farnals amb Cardenal Benlloch i en la glorieta de l'avinguda del Cardenal Benlloch amb els carrers Ernest Ferrer i Xile. A més, es reubicaran els passos de vianants situats en els encreuaments amb l'avinguda del Port i amb l'avinguda de Blasco Ibáñez per millorar la mobilitat en estos punts. També s'aprofitarà per a baixar el tram de carril bici sobre vorera de Blasco Ibáñez comprés entre el carrer Polo i Peyrolón i Cardenal Benlloch, alliberant de trànsit pedalable una zona per als vianants molt utilitzada.

Amb el nou eix ciclable, la distribució viària de l'eix Cardenal Benlloch-Eduard Boscà sentit cap a l'Albereda, quedarà de la següent manera: vorera, carril bici bidireccional, carril EMT-taxi segregat i un carril per a la resta de la circulació. La velocitat per esta via quedarà limitada a 30 km/h i la secció viària s'assemblarà a la de la seua continuació per Peris i Valero. També se senyalitzaran amb seguretat els encreuaments per als vianants sobre carril bici que connecten amb les parades de l'EMT.

El projecte, adjudicat a l'empresa Pavasal per un import de 369.776,00 euros, IVA inclòs, és concessionari d'una ajuda del 45% del pressupost inicial, sense IVA, a través dels fons europeus Next Generation, gràcies al treball realitzat per part del servici de Mobilitat Sostenible al costat de l'Oficina de Projectes Europeus del consistori municipal.