Buscando, por favor espere....

Estás en: ACTUALIDAD

Bases generales consolidación interinos - València

Vés enrere Bases generales consolidación interinos

Volver

L’Ajuntament aprova les bases del procés d’estabilització i consolidació de més de 1.200 treballadores i treballadors municipals interins

Notario: “les bases acordades amb quatre dels cinc sindicats amb representació en l’Ajuntament permetran que el personal interí consolide la seua plaça en un percentatge que s’aproparà molt al 100 %”

• Personal funcionari de l'Ajuntament de València

22/07/2022

La regidora de Gestió de Recursos de l’Ajuntament de València, Lluïsa Notario, ha anunciat este divendres l’acord a què ha arribat en Mesa General de Negociació extraordinària amb quatre dels cinc sindicats amb representació al consistori per a la configuració de les bases que s’aprovaran divendres de la setmana que ve en Junta de Govern Local i que permetran que 1.214 treballadores i treballadors interins puguen optar a estabilitzar i consolidar les seues places. “Estes bases responen a un projecte de ciutat responsable i a la voluntat política de retindre el màxim talent possible en l’aplicació de la Llei 20/21, amb la qual cosa estem molt satisfets de l’acord aconseguit i agraïm la seua altura de mires als principals sindicals en el nostre ajuntament per haver acceptat la proposta que els presentàrem”, ha afirmat.

 

Notario ha posat l’èmfasi en “la retenció del talent del personal que porta molts anys treballant en l’Ajuntament i que fins ara no havia tingut l’oportunitat de consolidar la seua plaça”. En este sentit ha afirmat que les bases permetran que un percentatge molt pròxim al 100 % del personal interí afectat per la Llei 20/21 aconseguisca eixe objectiu. De fet, ha detallat que preveu que ja per al mes de novembre 655 persones interines hagen passat a ser funcionàries de carrera.

“Les treballadores i els treballadors interins són persones amb noms i cognoms. Són 1.570 persones de les quals 1.214 poden optar a esta consolidació vinculada a la Llei 20/21”, ha concretat. En total, 559 persones podran estabilitzar la seua situació mitjançant procediment de concurs-oposició, mentre que les 655 restants ho podran fer a través d’un concurs de mèrits.

“L’acord és una gran notícia per a este ajuntament perquè garantix un procés que respecte els principis als que obliga la legislació vigent, els d’igualtat, mèrit i capacitat i que compte amb totes les garanties jurídiques”, ha assegurat la regidora en referència a “unes bases que permetran l’Ajuntament reduir dràsticament la temporalitat i la possibilitat de consolidar el seu lloc de treball a treballadors i treballadores que durant molts anys i inclús dècades no han tingut cap opció de fer-ho”.

A més, estes bases donaran resposta a altres situacions que no estan contemplades en la pròpia Llei 20/21, com ara la del funcionariat de carrera que està servint amb solvència llocs de millora com una forma de provisió temporal i que aspiren a consolidar-los. En concret, eixa situació afecta a 371 persones en l’Ajuntament, que ara podran regular la seua situació a través dels concurs-oposició o per un procediment de promoció interna en cas que vulguen accedir a una plaça d’una categoria immediatament superior a la que ocupen.

Les bases generals regularan també els processos selectius que regiran l’accés a la funció pública a l’Ajuntament de València pel torn lliure, “permetent així a persones amb gran formació incorporar-se a una administració pròxima i pràctica com la nostra i a este ajuntament reclutar nou talent que rebaixe l’edat mitjana de la plantilla”, ha destacat Notario.

Accions prèvies

Notario ha recordat que els alts índexs de temporalitat són “un problema compartit amb la pràctica totalitat d’administracions públiques i una conseqüència directa de la imposició per part del govern central de la taxa de reposició, afegit a l’absència de convocatòries d’ocupació durant pràcticament una dècada ací a València”.

En eixe context, la regidora ha posat en valor “la voluntat política d’este govern per garantir la continuïtat laboral dels interins i interines d’este ajuntament afectats per la Llei 20/21”. Per això, ha detallat algunes de les intervencions prèvies a l’aprovació de les bases que han anat en la mateixa línia de treball, com ara “l’anomenada “clonació” de tots aquells llocs que venien sent ocupats per personal interí però que tenien un titular funcionari de carrera amb reserva del lloc, una operació pionera que ha garantit que 241 llocs que reunien aquelles característiques pogueren ser objecte de convocatòria en el procés de consolidació i que per tant aquelles persones que l’ocupen de manera interina, pogueren participar del corresponent procés selectiu, permetent a vora un 19 per cent del personal interí d’este ajuntament poder fer viable la seua participació en l’immediat procés d’estabilització; també ha destacat l’aprovació per unanimitat de la Mesa General de Negociació de l’Oferta Pública d’Ocupació de 2021, amb un total de 710 places de les que 586 corresponen a aquelles subjectes a estabilització i que s’afegixen a aquelles incorporades en les ofertes d’anys anteriors i que, en virtut del compromís adquirit anteriorment, no havien estat convocades a l’espera de l’existència d’un marc jurídic segur”.

Recursos multimedia

Lluïsa Notario