Buscando, por favor espere....

Estás en: ACTUALIDAD

Banca amigable personas mayores - València

Vés enrere Banca amigable personas mayores

Volver

Arranca l'acord entre Ajuntament i banca per a millorar l'atenció a les persones majors, amb l'adhesió de Caixa Popular

La regidora Pilar Bernabé ha presentat el document, aprovat pel Ple Municipal, al qual s'espera que se sumen més entitats financeres

• El document es basa en quatre principis: presencialitat, informació, formació digital i accessibilitat

17/02/2022

La regidora d'Envelliment Actiu, Pilar Bernabé, ha presentat este dijous el conveni de la Banca amigable amb la persones majors de la ciutat de València, que va ser aprovat pel Ple Municipal el mes de gener passat, i al qual hui s'ha adherit la primera de les entitats financeres que ha volgut sumar-se a la iniciativa, Caixa Popular. Es tracta d'un text que estableix quatre conceptes fonamentals que han de regir la relació entre la banca i les persones majors de la ciutat: presencialitat, informació, formació digital i accessibilitat.

 

Acompanyada pel director de Relacions Institucionals de Caixa Popular, Paco Alós, la regidora Pilar Bernabé ha celebrat esta primera adhesió al document municipal, i ha manifestat el seu convenciment que, a partir d'ara, seran moltes més les entitats financeres que se sumaran. De fet, ha recordat la delegada, “l'Ajuntament de València i la defensora de les Persones Majors del consistori, Asunción Pérez, portem ja molts mesos treballant amb les entitats bancàries i amb les associacions de majors per a impulsar una eina que done solució a les necessitats de les persones de més edat a l'hora de relacionar-se amb bancs i caixes d'estalvi”.

De tot este treball emana el document, en el qual s'assenyalen les pautes que han de regir esta relació: l'opció de presencialitat per a aquelles persones majors “que no vulguen o que no puguen accedir a les noves tecnologies, i que necessiten un servici presencial per a les seues gestions”; la informació “necessària perquè les persones usuàries puguen conéixer a quins servicis poden accedir mitjançant caixers, aplicacions (app) o presencials”; l'accessibilitat física dels caixers; “i la formació en competències digitals, dirigida a les persones majors, com la que ja estan realitzant l'Ajuntament de Valéncia”, ha recordat la regidora.

De fet, la Junta de Govern Local va aprovar la setmana passada un conveni entre el Servici Municipal d'Envelliment Actiu, la Universitat de València i el Banco de Santander per a dur a terme un programa de formació financera per a majors en els 50 centres de majors de la ciutat, que ja ha començat a impartir-se en els centres de Patraix i de la Fuensanta.

El director de Relacions Institucionals de Caixa Popular, Paco Alós, ha agraït la proposta de l'Ajuntament, i ha subratllat que la funció principal de les entitats financeres “és donar resposta a les necessitats de les persones, en este cas –ha subratllat- de les persones majors”.

Distintiu d'entitat amigable amb les persones majors

La ciutat de València forma part de la Xarxa de Ciutats Amigables amb les Persones Majors, i totes les entitats bancàries que se sumen a esta iniciativa rebran el reconeixement i el distintiu d'Entitat amigable amb les persones majors, que podran donar a conéixer a la seua potencial clientela.

A més, ha recordat la regidora, el conveni al qual es preveu que se sumen els bancs i caixes de la ciutat, inclou la creació d'una comissió de seguiment que vetlarà pel compliment dels quatre principis en els quals es basa l'acord.

Pilar Bernabé ha conclòs assenyalant la importància que este problema que han posat sobre la taula les persones majors “haja saltat i estiga en el debat públic, i que des de les administracions, Govern Central i Ajuntament, s'estiguen impulsant solucions eficaces”.

Recursos multimedia

Pilar Bernabé