Buscando, por favor espere....

Estás en: ACTUALIDAD

Avenida del Port. Planta viaria y verde - València

Vés enrere Avenida del Port. Planta viaria y verde

Volver

La nova avinguda del Port es transformarà “d’autopista urbana a passeig al mar”

El futur bulevard augmentarà un 67 % la superfície enjardinada i per a vianants

• Recreació de la nova avinguda del Port

27/04/2021

La nova avinguda del Port passarà de cinc a tres carrils de circulació, tindrà un carril bus protegit i un carril bici bidireccional en calçada un 58 % més ample que el d’ara, i l’espai enjardinat i per a vianants augmentarà un 67 %. Els ficus i tarongers existents, que suposen molèsties per al veïnat i un elevat cost de manteniment, es substituiran per arbrat autòcton i es trasplantaran en altres espais verds de la ciutat. L’objectiu del projecte de remodelació de la via que connecta el centre de la ciutat amb els Poblats Marítims és transformar-la “d’autopista urbana a passeig al mar”. Ho han explicat el vicealcalde i regidor d’Ecologia Urbana, Sergi Campillo, i el regidor de Mobilitat Sostenible, Giuseppe Grezzi, durant la presentació este matí de la planta viària i verda del futur bulevard.

 

La proposta de reforma de l’avinguda del Port contempla, en calçada, dos carrils de circulació, un carril EMT taxi segregat, un carril bici més ample que l’actual, i una banda multifuncional destinada a estacionament en cordó, places per a persones amb mobilitat reduïda, places de càrrega i descàrrega i contenidors de residus urbans. El carril bici passarà de 80 a 250 metres, baixarà a la calçada, serà bidireccional i discorrerà tot recte des de la plaça Saragossa fins al port, a diferència del recorregut amb “revolts i alts i baixos” actual. Al costat nord de l’avinguda, el carril bici que hi ha ara per damunt de la vorera es convertirà en espai per a vianants, s’ampliarà la vorera i es crearà una franja enjardinada. Al costat sud, la banda dedicada en estos moments a estacionament acollirà una franja enjardinada, parada d’autobús i contenidors de residus, i s’ampliarà així mateix l’espai per a vianants. En total, la superfície de les voreres augmentarà fins als 6,45 i 8 metres, incloent la part enjardinada.

El projecte de reconversió de l’avinguda del Port també contempla la conversió en zona de vianants de l’entorn del Mercat del Grau, concretament els carrers del Crist del Grau i del Mercat del Grau, que s’obriran només a vehicles autoritzats. En resum, la transformació de la via “d’autopista urbana a passeig al mar” suposarà, segons el regidor de Mobilitat Sostenible, Giuseppe Grezzi, la reducció de cinc a tres carrils de circulació; la disminució de l’espai motoritzat, que arribarà al 29 %; l’increment de l’àrea enjardinada i per a vianants en un 67 %, un 44 % només la part per a vianants; l’existència d’un carril bus protegit al llarg de tota l’avinguda, i la creació d’un carril bici en calçada bidireccional un 58 % més ample.

RENATURALITZACIÓ DE L’AVINGUDA

Pel que fa a la planta verda del projecte, el vicealcalde i regidor d’Ecologia Urbana, Sergi Campillo, ha detallat que els arbres que hi ha actualment a l’avinguda del Port —231 ficus i 36 tarongers— es reubicaran en altres zones verdes de la ciutat i, en el seu lloc, es plantaran diferents espècies en platabandes i parterres allargats i escocells més amples, de 2x2 metres. A més, s’inclouran passos de paviment drenant que capte l’aigua de pluja al subsol. Campillo ha assenyalat que els ficus i tarongers amb què compta en estos moments la via no són adequats, perquè creixen molt i ràpidament, tapen finestres i balcons de les vivendes pròximes, no deixen passar la llum, i necessiten més espai. A més, suposen un “elevat cost de manteniment”, amb una inversió de 80.000 euros anuals per a la seua poda.

Estos arbres se substituiran per espècies autòctones i adaptades al clima mediterrani, millor condicionades a les característiques de l’avinguda, com ara lledoners, arbre de l’amor, roure valencià i xicrandes. Ara bé, es deixaran alguns exemplars de ficus en les cantonades “com a testimoniatge”. El vicealcalde ha enumerat els beneficis de renaturalitzar la via que travessa els Camins al Grau i els Poblats Marítims: té efecte regulador de la temperatura, proporciona ombra a vianants i ciclistes, reté la contaminació, purifica l’aire, oferix refugi a la fauna urbana, i aporta naturalitat i bellesa.

Recursos multimedia

Ver álbum completo en Flickr

Giuseppe Grezzi
Sergi Campillo