Buscando, por favor espere....

Estás en: ACTUALIDAD

Atención presencial personas mayores - València

Vés enrere Atención presencial personas mayores

Volver

Més de 10.000 persones majors han sigut ateses sense cita prèvia des d'abril

Borja Sanjuán: “Estem molt satisfets amb el servici i animem les entitats de la ciutat al fet que se sumen a esta iniciativa”

• El servici va començar el mes d'abril passat

06/11/2022

L'Ajuntament de València ha atés més de 10.315 persones majors de 65 anys des que es va implantar, el mes d'abril passat, el servici d'atenció presencial sense cita prèvia en els serveis de padró, informació, registre d'entrada, signatura electrònica i atenció tributària tots els dijous. El regidor d'Informació i Defensa a la Ciutadania, Borja Sanjuán, ha explicat que el servici sense cita per a les persones majors “es va acordar en el marc de les polítiques que s'estan desenvolupant des de l'Ajuntament per tal que totes les persones majors disposen d'un tracte amable, respectuós i personal tant en l'administració com en les entitats financeres”.
 

“Des que vam posar en marxa, el servici d'atenció presencial sense cita prèvia per a les persones majors ja són més de 10.000 les que han pogut realitzar les seues gestions sense haver-se de que enfrontar a la bretxa digital. Estem molt satisfets amb el funcionament del servici i animem i exigim també que totes les entitats i institucions amb les quals han de treballar les persones majors de la ciutat se sumen a este exemple per a evitar que cap persona deixe de realitzar les seues gestions o exercitar els seus drets, simplement per no tindre capacitació tecnològica, ha manifestat Sanjuán.

El servici va començar el mes d'abril passat i des de llavors es presta tots els dijous de 10 a 12 hores a les dependències municipals de la plaça de l'Ajuntament i del carrer Amadeu de Savoia, així com en les juntes municipals de districte. Entre abril i novembre han sigut ateses 10.315 persones majors sense cita prèvia. D'elles, 4.477 han acudit per a sol·licitar els servicis d'informació i registre, que inclouen la possibilitat de sol·licitar certificat per a la signatura electrònica, altres 3.039 han realitzat gestions sobre taxes i impostos, i 2.799 han realitzat gestions de padró municipal.

De les 3.039 persones que han realitzat gestions tributàries, 1.210 corresponien a l'IBI (Impost sobre Béns immobles), 751 eren consultes sobre el termini de pagament, 624 han estat gestions sobre l'impost sobre vehicles, 583 han consultat sobre el pagament d'impostos fora de termini, i la resta (454) es classifiquen com a altres gestions. A més, del total de 10.315 ciudadanes i ciutadans majors, 4.245 han acudit a les juntes municipals de districte, 4.055 a l'edifici de la plaça de l'Ajuntament, i 2.015 a Tabacalera.