Buscando, por favor espere....

Estás en: ACTUALIDAD

Aeropuerto. Mapa del ruido - València

Vés enrere Aeropuerto. Mapa del ruido

Volver

L'Ajuntament reclama millores en el Mapa del Soroll de l’Aeroport per protegir al veïnat de la contaminació acústica pel trànsit aeri

L’informe tècnic municipal qüestiona la representativitat de les dades de 2019, així com l’ús de mitjanes dels mesuraments en les zones on el veïnat ha denunciat més molèsties

• El veïnat denuncia molèsties per la contaminació acústica derivada del trànsit aeri

15/10/2022

La Regidoria de Qualitat Acústica i de l’Aire ha elaborat un informe tècnic arran de l’inici del període d’informació pública del Mapa Estratègic de Soroll (Fase IV) de l’Aeroport de València, una vegada analitzada la documentació publicada en la pàgina web del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana. L’informe assenyala algunes qüestions que cal millorar per poder donar resposta als veïns i veïnes que denuncien molèsties per la contaminació acústica derivada del trànsit aeri.

 

Per un costat, s’han tingut en compte dades que corresponen a l’any 2021, quan hi hagué 49.631 moviments d’aeronaus, una xifra considerablement inferior a la del darrer any anterior a la pandèmia, 2019, quan se’n produïren 77.702. L’ús d’eixes dades empitjora la representativitat de la situació actual i l’Ajuntament de València considera que la delimitació territorial que resulta afectada (algunes zones de la Fontsanta i Safranar així com Vara de Quart) “és molt reduïda, donat el volum de queixes que s’han presentat en l’administració local pel trànsit aeri en una localització àmplia que inclou els districtes de Patraix, Jesús, Quatre Carreres i l’Olivereta”.

En segona instància, es considera que el mètode de càlcul predictiu de nivells sonors aplicat ha utilitzat un software anterior a la darrera actualització, llançada 14 mesos després de la que s’ha utilitzat i es determina que no hi ha coneixement de mesuraments simultanis experimentals per validar els nivells sonors obtinguts en l’elaboració d’eixe mapa del soroll. A més, es planteja que l’ús de mitjanes mensuals provoca una diferència important respecte al nivell sonor màxim que es registra, utilitzant així dades de 6 i 7 decibels menys. Açò es traduïx en la consideració que a València no hi ha població exposada a uns determinats nivells de contaminació acústica. Per això l’informe tècnic considera que “els paràmetres avaluats no representen ni es corresponen amb les molèsties patides pels veïns i veïnes de la ciutat quan des de les seues cases o els seus entorns reben en reiterades ocasions al llarg del dia el so que emeten les aeronaus”. En eixe sentit s’entén que eixes queixes s’haurien de relacionar amb altre índex de soroll recollit en el Reial Decret 1367 per a infraestructures aeroportuàries i que no es té en compte en la simulació del mapa de soroll, però que sí serviria per tindre en compte els nivells màxims de soroll, que són els que més molesten al veïnat de la ciutat.