Buscando, por favor espere....

Estás en: ACTUALIDAD

Área de Prioridad Residencial en Ciutat Vella - València

Vés enrere Área de Prioridad Residencial en Ciutat Vella

Volver

Mobilitat Sostenible posa en marxa el procés per a activar la prioritat residencial a Ciutat Vella Nord

La Junta de Govern local aprovarà divendres el document que detalla requisits, condicions i procediments per a l'accés a l'APR d'esta zona

• Ciutat Vella

25/11/2020

Els vehicles que circulen per l'Àrea de Prioritat Residencial (APR) de Ciutat Vella Nord hauran de tindre una autorització d'accés, circulació i estacionament en esta zona. Els taxis i altres mitjans de transport regular com els autobusos de l'Empresa Municipal de Transports (EMT) no precisaran cap autorització per a transitar-hi. Així mateix, tampoc tindran cap restricció els vehicles emprats per bombers, protecció civil i altres forces i cossos de seguretat i salvament, com és el cas de les ambulàncies. Les bicicletes, els cicles de transport de persones o mercaderies i Vehicles de Mobilitat Personal (VMP) també podran circular lliurement per l'espai que estarà delimitat per cinc punts, en els quals s'han instal·lat càmeres de control i reconeixement automàtic de matrícules, encara que fins a l’abril no es registraran sancions.

 

El regidor de Mobilitat Sostenible, Giuseppe Grezzi, ha donat a conéixer hui, per videoconferència, el document, que s'aprovarà divendres que ve en la reunió de la Junta de Govern Local i amb què s'activaran les fases de posada en marxa de l'Àrea de Prioritat Residencial Ciutat Vella Nord, emanada del procés participatiu DecidimVlc d'inversions en barris de l'any 2016.

“D'esta manera l'equip de govern municipal compleix els desitjos del veïnat d'est districte que vol viure en uns barris amables, en els quals es puga caminar i estar, amb menys motorització”. “I així també millorarem la qualitat de l'aire, reduirem el soroll, i contribuirem en la recuperació de l'espai per a les persones”, tal com ha explicat el regidor.

Amb este objectiu, l'Ajuntament començarà dilluns amb “una àmplia fase de tramitació per a facilitar a totes les persones que compleixen els requisits l'obtenció este permís d'accés, i la presentació de la seua documentació via telemàtica o personal”, ha indicat l'edil qui, abans de detallar les fases del procés, ha aclarit que hi haurà dos tipus de permís, segons termini: un permanent i un altre amb una validesa de 24 hores. I estos es concedeixen per a vehicles subjectes a acreditació del titular o de lliure elecció.

Pel que respecta a les fases del procés, segons ha explicat Giuseppe Grezzi, la fase inicial serà de bolcat de persones usuàries ja autoritzades amb anterioritat (posseïdores de targetes que permeten la circulació pels carrers per als vianants de dins de l'àmbit) i de registre de les noves, que es prolongarà “prudencialment” uns mesos sense activar la següent per a donar temps al fet que tothom es done d'alta. “En este termini de temps es confeccionaran totes les bases de dades i llistes blanques de matrícules amb dret d'accés, es comunicarà a les persones a les quals es donarà d'alta d'ofici i es podrà esmenar les possibles deficiències o faltes de documentació que es produïsquen en presentar les instàncies”.

La segona fase, que està previst que es desenvolupe al març, “serà de proves sense sanció però amb comunicacions, servirà per a advertir a qui no estiga registrat que el que fa no està permés o que ha de donar-se d'alta”.

 

REGISTRE SEMPRE OBERT A NOVES ALTES I BAIXES

 

“L'activació definitiva, es preveu l'abril de 2021, quan les sancions ja seran efectives”, ha afegit el regidor que, així mateix, ha assenyalat que el registre d'usuaris no s'interromprà mai i sempre estarà obert a noves altes i baixes.

El regidor, que ha especificat la complexitat del procés perquè -segons ha assegurat- “no existeix en el mercat un programa estàndard de funcionament i cada ciutat té un fet per a ella”, i perquè el document inicial ha anat incorporant aportacions fetes per la ciutadania després de la presentació del primer esborrany.

Pel que respecta a les aportacions fetes a l'esborrany del document d'accés presentat l'any passat, s'han incorporat 24 de les 32 propostes fetes (75%). I entre les incorporades ha citat, per exemple, la d'ampliar de 3 a 5 dies el termini per a sol·licitar accessos puntuals, quan la sol·licitud es faça posterior a l'accés.

També s'ha contemplat la possibilitat que les persones titulars de la targeta d'estacionament per a vehicles que transporten persones amb mobilitat reduïda, puguen accedir a l'àmbit sense estar registrades i sol·licitar l'accés amb efecte retroactiu dins del termini màxim de 5 dies naturals amb posterioritat a haver-lo realitzat, i s'han afegit accessos puntuals de fins a 10 vehicles de la seua lliure elecció al mes per als titulars d'un comerç o empresa que dispose d'un local o oficina situat dins de l'APR, que en l'esborrany només comptaven amb 2 vehicles permanents.

D'altra banda, s'han inclòs a les empreses explotadores de servicis públics o universals com a distribució elèctrica, proveïment d'aigua potable, subministrament de gas o treballs de telecomunicacions, destinats a l'atenció del servici d'urgències en l'APR, com a cas particular. I per als aparcaments públics que no compten amb sistema de detecció de matrícules, s'ha augmentat el nombre d'accessos puntuals de 3 a 4 vehicles diaris per cada plaça disponible.

Així mateix, tal com ha informat Grezzi, s'han inclòs, com a empreses que realitzen distribució urbana de mercaderies i que presten servicis dins de l'APR, a les empreses prestadores de servicis postals, tal com van suggerir els col·lectius que presten estos servicis. També s'han inclòs a les empreses de remolc de vehicles i auxili en carretera, i s'ha suprimit la necessitat d'aportar resguards acreditatius per a les empreses que presten servcis a domicili en l'APR.

El nou document afig que si una plaça de garatge compta amb una superfície útil superior a 24 m², es considerarà que es podrà donar accés a un nombre de vehicles corresponent a dues places de garatge individuals, i aclareix com documentar l'ús o disponibilitat legal dels vehicles, considerant la propietat del vehicl*e o alternativament posseir la disponibilitat del mateix per renting/lísing, vehicles de substitució, retribució en espècie o qualsevol altra manera dels admesos en dret.

“Les propostes descartades ho han sigut fonamentalment per fer inoperant el control d'accés exigit pels veïns”, ha afegit Grezzi que per a ultimar la seua intervenció ha subratllat que tots els veïns que s'incorporaran automàticament al registre (que són aquells que per viure en carrers ja per als vianants disposaven d'una targeta verda d'identificació), rebran durant esta primera fase una comunicació municipal en els seus domicilis o a través de notificació electrònica, informant-los d'este fet i de les seues claus d'accés a la plataforma per a poder autoritzar els vehicles de lliure elecció que els permet l'APR. “D'esta manera evitem així que qui ja s'haja identificat amb anterioritat haja de tornar a fer-ho”.

A més, l'Ajuntament habilitarà en els pròxims dies un telèfon d'atenció especial per a este assumpte, així com un apartat en la web municipal amb tots els detalls. I de la mateixa manera qui ho desitge podrà accedir a informació en paper en la Junta de Districte de Ciutat Vella.

Recursos multimedia

Giuseppe Grezzi