Els desplaçaments amb bicicleta es mantenen similars a l'any passat mentre cauen els desplaçaments motoritzats

dimecres, 4 novembre, 2020

Comparant desplaçaments de vehicles motoritzats i bicicleta des de setembre de 2020 en comparació amb 2019, la bicicleta ha experimentat major recuperació de l'ús en comparació amb les mateixes dates de 2019 que els vehicles motoritzats.

De les dades mitjanes d'ús en les quinzenes de setembre i octubre de 2020, veiem que la bici en la 1a quinzena d'octubre de 2020 supera les xifres de 2019.

Tots els punts de mesurament de vehicles motoritzats tenen decreixement d'ús respecte a 2019.

L'ús de la bici és variable segons el punt de mesurament, molts han recuperat i superat xifres de 2019 però altres tenen mitjanes inferiors a 2019.

El trànsit dels carrils-bici de la ciutat de València es manté pràcticament estable durant els mesos de setembre i octubre respecte a les mateixes dates de l’any passat, segons ha explicat hui el regidor de Mobilitat Sostenible, Giuseppe Grezzi, en una jornada organitzada per la Xarxa de Ciutats de la Bicicleta el dia 3/11/2020. Així, mentre el trànsit en cotxe per dins de la ciutat ha caigut entre un 5’7% i un 8’6% des del 1 de setembre fins al 31 d’octubre respecte a 2019, la bicicleta es manté i, fins i tot, puja en algunes zones respecte a l’any passat.

Segons dades del Centre de Gestió de Trànsit de València, la circulació en vehicle motoritzat pels carrers de la ciutat va caure un 8’4% durant la primera quinzena de setembre respecte a les mateixes dates de l’any passat, un 8’1% en la segona quinzena de setembre, un 5’7% en la primera quinzena d’octubre i un 8’6% en la segona quinzena del mateix mes.

També les entrades i eixides de la ciutat en automòbil han registrat caigudes significatives respecte a les mateixes dates de 2019. Així, la primera quinzena de setembre va haver un descens del 5’5% dels vehicles motoritzats que entraren i eixiren de València. La caiguda va ser d’un 6’1% en la segona quinzena de setembre. En la primera quinzena d’octubre va ser d’un 3’9% i en la segona quinzena, d’un 8’4%.

Mentrestant, la circulació de bicicletes en les mateixes dates mantenia un comportament més estable respecte a l’any passat. La primera quinzena de setembre també queia un 5’8%. La segona quinzena de setembre la caiguda era només d’un 1’9%. La primera quinzena d’octubre, la circulació de bicicletes era un 0’3% més alta que en els mateixos dies de 2019 i en la segona quinzena d’octubre, tornava a baixar un 2’2%.

Considerem estes dades molt positives atés que entenem que els desplaçaments que en aquests dies tenim amb bici són de residents, les persones que es desplaçaven per turisme dins de la nostra ciutat amb bici eren un percentatge considerable i en l'actualitat aquests desplaçaments són més que reduïts, per la qual cosa podem entendre que moltes persones que abans no es desplaçaven amb bici ara sí que ho fan.

La mobilitat urbana en bici per dins de la ciutat varia d’unes zones a unes altres. Així, els carrils-bici de les avingudes de Blasco Ibáñez i Tarongers registren caigudes de fins al 42% per l’afectació del descens de l’activitat universitària mentre que altres zones experimenten increments importants. Així, el carril-bici del carrer de Russafa registra un pas mitjà diari de 3.000 bicis i patins, un 5’8% més que l’any 2019. També el carril per a bicicletes del pont de les Arts, des de l’avinguda de Burjassot, supera les 3.400 bicis de mitjana al dia, un 7’4% més que l’any passat.

El regidor Giuseppe Grezzi creu que “les dades són molt esperançadores i evidencien que tot el treball realitzat en els últims anys en matèria de mobilitat ha servit perquè València estiga en millors condicions per afrontar la situació actual”. Grezzi ha assegurat també que “en els punts de màxim pas de l'anell ciclista el trànsit també s'ha incrementat respecte a l'any passat al voltant d’un 4%, un termòmetre que ens permet vaticinar que la tendència de canvi és sòlida”, assegura el regidor.

 

 

Ir a Inicio